مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

به گزارش مجله افتخار، امروزه از گابیون و سبدهای سنگی در طرح های مختلف معماری و محوطه سازی هم استفاده می شود و از این جهت هم کاربرد دیگری یافته اند.

مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

گابیون یا توری سنگی، به توری فلزی که درون آن را از قلوه سنگ و قطعات مختلف به صورت خشکه چینی پر می کنند. در قدیم هم تورسنگ را به شکل سبد استوانه ای شکل بدون ته می ساختند که از خاک پر کرده و برای جان پناه به کار می بردند و به این کار سَلّه اندازی هم می گفتند. تورسنگ ها در مهندسی عمران، راه سازی و امور نظامی کاربرد دارد.

این نوع گابیون ها به راحتی و سرعت ساخته می شود و ساختار متخلل و انعطاف پذیری دارد که در امور هیدرولیک و درشرایط اضطراری استفاده می شود.

مفتول استفاده شده برای ساختن توری گابیون باید دارای خواص خاصی باشد، برای هدف و کاربردی که تولید می شود مناسب نباشد. گابیون ها می توانند به صورت ها و اشکال متفاوتی که می تواند بر اساس هزینه و عملکرد آنها انتخاب شود. انواع مختلف گاببون عبارتند از:

تشک های گابیون دارای ارتفاع کوتاه تری نسبت به سبدهای گابیون است و ظاهر پهن تری دارد. تشک های گابیون برای جلوگیری از فرسایش و کاهش سرعت موج ناشی جریان آب در کانال های آب مورد استفاده قرار می گیرد. این تشک های گابیونی به صورت پله ای چیده می شوند.

منبع مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1773

به "مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: توری سنگی (گابیون) چیست، کاربرد، مزایا و انواع ان کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید