موزه تاریخ ارمنستان؛ از جاذبه های برجسته ایروان، عکس

به گزارش مجله افتخار، در دهه 1950 حفاری هایی باستان شناسانه در گورستان لچاشن در نزدیکی دریاچه سوان صورت گرفت که بسیاری از اشیایی که هم اکنون در موزه تاریخ ارمنستان قابل مشاهده است، محصول کاوش های باستان شناسانه همان سال ها هستند. از این رو، کسانی که با اهدافی مثل شناخت تاریخ ارمنستان اقدام به خرید بلیط هواپیما ایروان می نمایند، بازدید از History Museum of Armenia را در برنامه سفر خود می گنجانند.

موزه تاریخ ارمنستان؛ از جاذبه های برجسته ایروان، عکس

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

چرا بازدید از موزه تاریخ ارمنستان را پیشنهاد می کنیم؟

موزه تاریخ ارمنستان مجموعه ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ این کشور است.

بعضی از اشیای این موزه قدمتی بالغ بر 5 هزار سال دارند.

فاصله موزه تاریخ ارمنستان با سایر مکان های پربازدید ایروان بسیار کم است.

تاریخچه موزه تاریخ ارمنستان

بسیاری از افراد هنگامی که به یک شهر سفر می نمایند دوست دارند حتما به موزه های شاخص آن شهر نیز سری بزنند. اگر شما هم در زمره این افراد هستید، مطمئنا برای آشنایی با تاریخ ارمنستان، بازدید از موزه تاریخ ارمنستان می تواند برایتان مفید باشد. در سال 1919 پروژه ساخت موزه تاریخ ارمنستان آغاز و در سال این موزه 1921 افتتاح شد. موزه تاریخ ارمنستان 400 هزار اثر تاریخی را در خود جای داده است که هر کدام از آن ها به دوره های مختلف تاریخی این کشور مربوط می شوند.

بخش های مختلف موزه تاریخ ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان از بخش های مختلفی تشکیل شده است که این بخش ها براساس دسته بندی و نظم دقیقی شکل گرفته اند. مجموعه باستان شناسی موزه شامل بخش های پارینه سنگی، مس سنگی، برنز و اوایل سنگ، پادشاهی اورارتویی ها و چند بخش دیگر می گردد.

مجموعه سکه شناسی موزه برای مطالعه و آنالیز سکه های دوران مختلف تاریخ شکل گرفته است.

در واقع تعداد سکه های موزه از سال افتتاح افزوده شد. به نحوی که تا سال 1926 شمارشان به 1700 عدد رسید. تجارت ارمنستان در دوره های مختلف تاریخی رونق زیادی را تجربه و این موضوع در مجموعه سکه شناسی موزه نیز بازتاب پیدا نموده است.

سکه هایی که در حال حاضر در موزه می توانید مشاهده کنید مروبط به دوره های تاریخی هلنیستی ها، ساسانیان، قرون وسطی، بیزانسی ها، سلجوقیان، صلیبیون، عثمانی ها، مغولان و روس ها می گردد. سکه های مهمی که در موزه قابل رویت هستند از روستای دوین کشف شده اند. در این بخش موزه به جز سکه می توانید مدال ها، اسکناس ها و تمبرهای مختلف را نیز ببینید.

مجموعه قوم نگاری شامل 6 دسته مختلف آثار تزئینی از قرن 17 تا 20 میلادی می گردد. آثاری چون قالیچه هایی با نخ طلا، پوشاک زنان و مردان کلیسا، لباس های سنتی و ملی در این مجموعه موجود هستند.

یکی از مجموعه های این موزه شامل نگاتیوهایی تصاویری است که از سال 1878 میلادی تا دوره معاصر، اطلاعات گوناگونی از اقوام مختلف ارمنی، معماری و آغاز مدرنیته را در کشور ارمنستان به نمایش می گذارند. در ضمن، یک کتابفروشی در موزه فعال است که بازدیدنمایندگان می توانند کتاب های مرتبط با موضوعات موزه، مجله های آموزشی تاریخی و باستان شناسی را خریداری نمایند.

تور مجازی موزه تاریخ ارمنستان

وبسایت رسمی موزه تاریخ ارمنستان برای مخاطبانی که نمی توانند با خرید بلیط هواپیما به ایروان سفر نمایند و از این موزه زیبا دیدن نمایند، این امکان را فراهم نموده است تا بخش ها و مجموعه های مختلف موزه را به صورت آنلاین بازدید نمایند. در کنار تماشای تصاویر آثار این موزه می توانید اطلاعات و مشخصات هر اثر را به صورت مجزا نیز مطالعه کنید.

طبقات مختلف ساختمان موزه تاریخ ارمنستان

ساختمان موزه شامل سه طبقه است. طبقه اول موزه تمرکز خود را بر تاریخ و آداب و سنن ارامنه معطوف نموده است. در این طبقه می توانید کفشی با قدمت بیش از هزار سال را مشاهده کنید. طبقه دوم موزه به اشیایی متعلق به قرن هفتم تا دوره معاصر اختصاص داده شده است. در طبقه سوم نیز می توانید اشیایی از دوره پارینه سنگی ایروان را مشاهده کنید. انواع زیورآلات زنانه و مردانه و هم چنین دیگر وسایل دست ساز انسان ها هم در این طبقه موجود هستند.

هزینه و زمان بازدید پیشنهادی از موزه تاریخ ارمنستان

به طور کلی، میانگین قیمت ورودی موزه را می توان ارزان و مناسب ارزیابی کرد. پس از خرید بلیط ورودیه، حدود 2 تا 3 ساعت بازدید از طبقات مختلف ساختمان آن می تواند شما را به اندازه کافی با تاریخ کشور ارمنستان آشنا سازد. دقت کنید که موزه روزهای دوشنبه تعطیل است. روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 11 تا 18 و روزهای یک شنبه از ساعت 11 تا 17 می توانید از موزه بازدید کنید. گفتنی است که موزه تاریخ ارمنستان این امکان را برای بازدیدنمایندگان فراهم نموده است که در صورت درخواست و پرداخت هزینه ای اضافی راهنمای موزه آشنا به زبان های ایتالیایی، انگلیسی، ارمنی، فرانسوی، و روسی در اختیار داشته باشند.

چگونه به موزه تاریخ ارمنستان برویم؟

دسترسی به موزه تاریخ ارمنستان بسیار راحت است. با توجه به اینکه این موزه در یکی از میادین اصلی شهر یعنی میدان جمهوری ایروان قرار گرفته، دسترسی به آن با تمام وسایل نقلیه از جمله مترو، اتوبوس و تاکسی امکان پذیر است.

در نزدیکی موزه تاریخ ارمنستان از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟

فواره رقصان: 140 متر

میدان جمهوری: 190 متر

کتابخانه مرکزی آوتیک اسحاقیان: 290 متر

موزه-مؤسسه معماری تامانیان: 350 متر

پارک شاهومیان: 500 متر

پارک سالگرد دو هزار و هشتصد ایروان: 800 متر

چه هتل هایی در نزدیکی موزه تاریخ ارمنستان برای اقامت وجود دارد؟

هتل آرمنیا ماریوت ایروان: 300 متر

هتل حیات: 350 متر

هتل ایبیس ایروان: 350 متر

هتل کنگره وسترن پلاس: 700 متر

هتل آنی پلازا: 800 متر

هتل دابل تری هیلتون: 1.2 کیلومتر

چه رستوران هایی در نزدیک موزه تاریخ ارمنستان وجود دارد؟

رستوران لاهماجون: 230 متر

بار و رستوران بار-بار: 550 متر

رستوران مینور: 1 کیلومتر

رستوران کولولاک: 1 کیلومتر

رستوران کتسا: 1 کیلومتر

رستوران هندی میهول: 1.3 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1489

به "موزه تاریخ ارمنستان؛ از جاذبه های برجسته ایروان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه تاریخ ارمنستان؛ از جاذبه های برجسته ایروان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید