نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی نداشت، احتمال سرمازدگی باغات

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/مرکزی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی گفت: نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی به دنبال نداشت.

نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی نداشت، احتمال سرمازدگی باغات

جهت دریافت خدمات طراحی داخل ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

حمید قیاسی در تبادل نظر با خبرنگاران، اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی قوی به استان طی دو روز اخیر، به طور میانگین 21 میلیمتر باران بارید. در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز بارش ها به صورت برف بوده است و در بعضی مناطق ارتفاع برف تا نیم متر هم رسید.

وی با اشاره به اینکه طبق پیش بینی سازمان هواشناسی میزان بارش حداقل 30 میلیمتر در بعضی اوقات از استان دور از انتظار نبود، گفت: با عبور نخستین سامانه بارشی از آسمان استان مرکزی در امسال، در ایستگاه هواشناسی محلات نزدیک به 9 میلیمتر و در شهر غرق آباد ساوه 40 میلی متر باران باریده است.

غیاثی با اشاره به بارش برف در نقاط سردسیر و گردنه ها اظهار کرد: خوشبختانه با اعلام آماده باش به دستگاه های خدمات رسان، محورهایی که بر اثر بارش برف به طور موقتی مسدود شده بودند با کوشش عوامل راهداری و دهیاران روستاها در کمترین زمان ممکن بازگشایی شدند و در حال حاضر هیچ محور مواصلاتی شهری و روستایی مسدود نیست. البته در بعضی راه های استان به دلیل شدت بارش ها تردد وسایط نقلیه با کندی روبرو شده بود.

وی اضافه نمود: پیش بینی می گردد دمای استان در سردترین لحظات به طور میانگین به منفی دو درجه تا منفی چهار درجه برسد. همچنین پیش بینی می گردد در بعضی نقاط استان همچنان شاهد بارش های متناوب بهاری باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مرکزی اظهار کرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر بروز خسارت متاثر از سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های استان گزارش نشده است.

وی بیان نمود: در بعضی نقاط سردسیر استان مثل خنداب، تفرش، شازند، فراهان، خرقان، نوبران و ... به دلیل کاهش محسوس دما احتمال سرمازدگی باغات وجود دارد.

غیاثی از مسئولان جهاد کشاورزی استان خواست با عبور جبهه هوای سرد از استان نسبت به آنالیز میزان خسارات احتمالی وارد شده به باغات اقدام نمایند تا آنالیز و تصمیم گیری در کارگروه های مربوطه صورت گیرد.

وی توضیح داد: ستاد مدیریت بحران دستگاه های اجرایی و خدماتی استان همچنان در حالت آماده باش هستند و استاندار مرکزی در جلسه روز گذشته مدیریت بحران از فرمانداران و بخشداران سراسر استان خواست تا تمهیدات لازم برای پیشگیری از بروز هرگونه خسارت ناشی از سیلاب احتمالی متاثر از بارش برف و باران در استان را اتخاذ نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 775

به "نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی نداشت، احتمال سرمازدگی باغات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین باران بهاری در استان مرکزی خسارتی نداشت، احتمال سرمازدگی باغات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید