محققان برای مراقبت از باغ میوه روبات تنبل ساختند ، تدبیری مناسب برای گونه های گیاهی درحال انقراض

به گزارش مجله افتخار، بازدیدکنندگان باغ گیاه شناسی آتلانتا در جورجیای آمریکا تا چند ماه آینده شاهد یک روبات بامزه به شکل جانور تنبل خواهند بود که برای مراقبت از گونه های در حال انقراض طراحی شده است.

محققان برای مراقبت از باغ میوه روبات تنبل ساختند ، تدبیری مناسب برای گونه های گیاهی درحال انقراض

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، SlothBot نام روباتی با تحرکات کم همانند جانور تنبل است که اتفاقا انرژی بالایی دارد و می تواند درختان، حیوانات و گیاهان و به طور کلی محیط زیست زیر پای خود را تحت نظر بگیرد و از آن ها مراقبت کند.

مهندسان روباتیک موسسه فناوری جورجیا این روبات را به گونه ای طراحی نموده اند که همانند تنبل سبک زندگی کم انرژی ای دارد و با وجودی که خیلی آهسته حرکت می نماید، کار های بسیار زیادی انجام می دهد. این روبات مجهز به پنل های خورشیدی است و انرژی اش را از نور خورشید می گیرد و با یاری فناوری مدیریت انرژی جالبی که دارد، روی کابلی که بین دو درخت بسیار بلند کشیده شده است، حرکت می نماید و فاکتور هایی مثل دما، طوبت، شرایط هوا، سطح دی اکسید کربن و اطلاعات مفید دیگری را در باغ گیاه شناسی آتلانتا اندازه گیری و مانیتور می نماید.

مهندسان جورجیا می گویند: اسلات بات کندی را به عنوان یک اصل طراحی پذیرفته است و این روشی نیست که امروزه خیلی معمول باشد. با این حال کند و فعال بودن آن باعث می گردد که در محیط اطرافش مواردی را مشاهده کند که با حضور مداوم انسان برای ماه ها یا حتی سال ها قابل ممکن نیست.

این روبات یک متر قد دارد و بدنه آن توسط پرینتر سه بعدی به گونه ای چاپ شده است تا به راحتی از موتورها، چرخ دنده ها، باتری ها و حسگر ها در مقابل تغییر آب و هوا محافظت کند. این روبات برنامه ریزی شده تا زمانی که ضروری است حرکت کند و هنگام اتمام شارژ به جایی نقل مکان می نماید که آفتاب بیشتری دارد. این روبات در حال حاضر از یک کابل 30 متری در باغ گیاه شناسی آویزان است، اما برای مراقبت از محیط های عظیم تر طول این کابل باید بیشتر گردد تا دید آن برای تحت نظر دریافت حیوانات و گیاهان گسترش یابد.

معاون باغ گیاه شناسی آتلانتا در خصوص این روبات می گوید: هیجان انگیزترین هدف ما از کاربرد اسلات بات در این باغ اتحاد روباتیک و فناوری ها با حفاظت از محیط زیست است. ما تحقیقات محافظتی بسیاری در خصوص گیاهان و اکوسیستم های سالم در سرتاسر دنیا انجام می دهیم و این روبات به ما یاری می نماید تا روش های جدیدتر و مهیج تری را برای پیشبرد اهداف تحقیقاتی و حفاظتی خود پیدا کنیم.

وی می افزاید: اسلات بات بعضی از تحقیقات ما را از راه دور انجام می دهد و به ما یاری می نماید تا آنچه در خصوص گرده افشانی گیاهان، تعامل بین گیاهان و حیوانات و سایر پدیده هایی را که مشاهده آن ها سخت است، درک کنیم.

وی همچنین می گوید: با از بین رفتن سریع تنوع زیستی و انقراض بیش از یک چهارم گونه های گیاهان در دنیا، این روش می تواند روش مفیدی جهت حفظ و نگهداری آن ها به شمار آید.

اسلات بات کاربرد های دیگری نیز برای کشاورزی دقیق دارد و می تواند با دوربین و حسگر هایی که دارد، بیماری های زراعی و آلودگی های ناشی از حشرات را خیلی زود تشخیص دهد. محققان پس از آزمایش این روبات در این باغ گیاه شناسی امیدوارند بتوانند آن را به آمریکای جنوبی منتقل نمایند تا شاهد گرده افشانی گل های ارکیده باشد و زندگی قورباغه های در معرض خطر را در این منطقه نجات دهد.

محققان در خصوص دلیل اینکه روبات را به گونه ای طراحی نموده اند که روی سیم حرکت کند، می گویند: روبات های چرخدار روبات های متداولی هستند که در دنیای طبیعی به راحتی به دلیل برخورد با موانعی، چون سنگ یا گل با شکست روبرو می شوند. از سوی دیگر، روبات هایی که پرواز می نمایند، مدت طولانی قادر به این کار نیستند، زیرا مصرف انرژی شان بالاست. از همین رو ما این روبات را به شکل سیم خزنده طراحی کردیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 957

به "محققان برای مراقبت از باغ میوه روبات تنبل ساختند ، تدبیری مناسب برای گونه های گیاهی درحال انقراض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان برای مراقبت از باغ میوه روبات تنبل ساختند ، تدبیری مناسب برای گونه های گیاهی درحال انقراض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید