هزینه های روستا باید از روستا تامین شود

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/قم نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تنها بخشی از درآمد فروش زمین های روستایی، هزینه روستا می شود، بر لزوم تغییر قانون طرح هادی روستایی با هدف اختصاص سهم بیشتری به منطقه ها روستایی تاکید کرد.

هزینه های روستا باید از روستا تامین شود

احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در جلسه تبیینی و توجیهی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای قم در سالن همایش های شهرداری قم، با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب استان در کمک به دهیاران کار خوبی را انجام می دهد گفت: این انصاف نیست که زمینی که از طریق اداره کل منابع طبیعی به صورت رایگان در اختیار بنیاد مسکن استان قرار می گیرد، به یک باره با یک مبالغی به فروش رسیده و درصدی از آن نیز به بنیاد مسکن کشور فرستاده شود.

وی همچنین اضافه کرد: مقصر ما کنندگان مجلس هستیم، باید قانون را اصلاح می کردیم که هر روستایی که زمین آن فروخته می شود، خرج همان روستا شود.

امیرآبادی در ادامه با یادآوری اینکه بخشی از درآمد ناشی از فروش زمین ها از طریق بنیاد مسکن خرج روستا می شود گفت: بخشی از این درآمد برای حقوق کارمندان و افرادی که در بنیاد مسکن هستند، هزینه می شود، اگر بتوانیم قانون را تغییر دهیم، و بخش ناچیزی به بنیاد مسکن استان تعلق گیرد و بیشتر در روستاها خرج شود، خیلی بهتر است.

وی بنیاد مسکن را مسئول اجرای طرح هادی دانست و گفت: این نهاد باید طرح هادی روستایی را اجرا کند، و مسئولیت آن را به فرمانداری و استانداری واگذار نکند.

امیرآبادی ادامه داد: ما با جنگل خواری و کوه خواری و منابع طبیعی خواری از هر مقام و مسئولی باشد، مخالف هستیم، و جلوی آنها نیز می ایستیم، اما وقتی یک زمین، کاربری زراعی و کشاورزی ندارد، بنیاد مسکن می تواند آن را وارد محدوده روستایی کند.

وی شرح داد: در بخشی از زمین های روستاهای استان به دلیل خشکسالی و کم آبی امکان کشاورزی نیست، اما چون چسبیده به روستا است، قابلیت ساخت مسکن را دارند، که بنیاد مسکن باید این شرایط را برای روستاییان ایجاد کند و کنندگان استان در مجلس نیز اعتبار آن را از طریق بنیاد مسکن کشور پیگیری می کنند، که طرح هادی روستایی به تاخیر نیفتد.

امیرآبادی همچنین با اشاره به اختلاف موجود بین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و بنیاد مسکن استان در خصوص آسفالت معابر روستایی گفت: تکلیف آسفالت برخی مسیرهای روستایی که مورد اختلاف بین این 2 دستگاه است، باید معین شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1902

به "هزینه های روستا باید از روستا تامین شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های روستا باید از روستا تامین شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید