واکسن ایرانی کرونا پیش از خاتمه سال قابل استفاده خواهد بود

به گزارش مجله افتخار، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: واکسن ایرانی کرونا پیش از انتها سال و به شرط کسب نتایج خوب قابل استفاده خواهد بود.

واکسن ایرانی کرونا پیش از خاتمه سال قابل استفاده خواهد بود

به گزارش خبرنگاران، مینو محرز، عضو کمیته علمی کشوری کرونا در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به واکسن های فراوری شده در جهان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، اظهار کرد: در شرایط کنونی واکسن فایزر نتایج خوبی را کسب نموده و بر اساس گزارش ها حدود 90 درصد مصونیت ایجاد نموده است، اما باید ببینیم که میزان ماندگاری تاثیر این واکسن چقدر خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی از مسائل این واکسن مسئله مکان نگهداری آن است، زیرا واکسن فایزر باید در یخچال های صنعتی و در دمای زیر 80 درجه سانتی گراد نگهداری گردد و این در حالی است که واکسن های دیگر با یخچال های معمولی و حتی با کیسه های یخ قابلیت حمل به مراکز درمانی سراسر جهان را دارند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه واکسن آکسفورد هم نتایج قابل قبولی را کسب نموده است، اضافه نمود: اگر واکسنی تائیدیه سازمان جهانی بهداشت را اخذ کرد حدود سه ماه به طول می انجامد تا به فراوری انبوه برسد.

محرز اضافه نمود: فصل سرما در پیش است و باید همکاری بهتری بین مردم و دولتمردان جهان ایجاد گردد تا چرخه انتقال بیماری کرونا شکسته گردد.

وی با اشاره به شرایط واکسن ایرانی کرونا بیان نمود: واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد فاز مطالعات انسانی می گردد و بعد از دو ماه و قبل از خاتمه سال به شرط کسب نتایج خوب قابل استفاده برای مردم خواهد بود.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا تاکید نمود: افرادی که با حال جسمی نامساعد در بیمارستان ها بستری می شوند دچار ریسک فاکتور های خطر کرونا هستند که همین مسئله سبب وخامت حال آن ها بر اثر ابتلا به بیماری کرونا می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 دی 1399 بروزرسانی: 2 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1282

به "واکسن ایرانی کرونا پیش از خاتمه سال قابل استفاده خواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایرانی کرونا پیش از خاتمه سال قابل استفاده خواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید