وزارت دفاع آذربایجان: دو جنگنده ارمنستان در قره باغ سرنگون شد

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه طی گزارشی از سرنگون شدن دو فروند جنگنده سوخو-25 ارمنستان توسط پدافند هوایی این کشور در منطقه مورد مناقشه قره باغ اطلاع داد.

وزارت دفاع آذربایجان: دو جنگنده ارمنستان در قره باغ سرنگون شد

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، جنگنده های سوخو-25 ارمنستان ساعت 13 و 18 دقیقه و ساعت 13 و 20 دقیقه به وقت محلی در محور شهرستان قبادلی هنگام کوشش برای حمله هوایی به مواضع ارتش جمهوری آذربایجان سرنگون شدند.

در این حال، حکمت حاجی اف دستیار رییس جمهوری آذربایجان گفت که این کشور امروز (پنجشنبه) جسد 30 نظامی ارمنی کشته شده در قره باغ را با مساعدت روسیه به ارمنستان تحویل داد.

وی اضافه نمود: همچنین دو ارمنی 85 ساله که نتوانستند شهر هادروت آزاد شده از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان را ترک نمایند، به ارمنستان تحویل می دهند. این دو فرد سالخورده از هادروت به باکو منتقل شده و تحت نظارت پزشکان قرار گرفته بودند.

درگیری های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان 6 مهر ماه گذشته شروع شده است و به رغم این که با دخالت میانجیگران بین المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

این در حالی است که ملاقات وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان که قرار بود امروز (پنجشنبه) در حضور روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ در ژنو برگزار گردد، بنا به خواست باکو به یک روز دیگر موکول شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1172

به "وزارت دفاع آذربایجان: دو جنگنده ارمنستان در قره باغ سرنگون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت دفاع آذربایجان: دو جنگنده ارمنستان در قره باغ سرنگون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید