پاریس در اعتصاب؛ دوشنبه سیاه همه جا را فلج کرد

به گزارش مجله افتخار، فارس نوشت: رسانه های فرانسوی با اشاره به ادامه اعتصاب عمومی در خطوط حمل و نقل در پاریس در روز دوشنبه، این روز را روزی سیاه توصیف نموده اند.

پاریس در اعتصاب؛ دوشنبه سیاه همه جا را فلج کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

اعتصاب ها در فرانسه و در اعتراض به سیاست های امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در زمینه اصلاحات قانون بازنشستگی فرانسه فردا (دوشنبه) نیز ادامه خواهد داشت. برنامه لغو گسترده حرکت قطارهای درون شهری و اختلال در تردد در پاریس موجب شده تا بعضی رسانه های این کشور دوشنبه را روز سیاه پاریس خطاب نمایند.

به نوشته وبگاه لوکال به نقل از روزنامه لو پاریزین اعتصابات سراسری همانند روز آدینه ادامه خواهد داشت و خطوط مترو خدمات خود را کاهش می دهند. قرار است خطوط اتوبوسرانی پاریس نیز خدمات خود را کاهش دهند. شمار اتوبوس ها نیز به نصف کاهش خواهند یافت.

به نوشته این وبگاه، فرانسه یکشنبه نیز برای چهارمین روز متوالی با اعتصاب های فلج نماینده روبرو شد و قرار است امانوئل ماکرون، نخست وزیر و وزرای ارشد کابینه اواخر یکشنبه جلسه ای ویژه ای برگزار نمایند.

ماکرون معتقد است نظام فعلی مستمری بازنشستگان بسیار پرهزینه و ناعادلانه است. او می گوید میخواهد سیستمی ساده طراحی کند که در آن همه مستمری بگیران از حقوق برابر برخوردار باشند.

در روزهای گذشته اعتصاب های سراسری مدارس پاریس را تعطیل و شهروندان پایتخت فرانسه را مشکل تردد در سطح شهر روبرو کرد. در پاریس، موزه معروف لوور چند سالن خود را تعطیل کرد و سالن اپرا و چند تئاتر این شهر نیز برنامه های خود را لغو کردند. گفته می گردد در تظاهرات سراسری پنجشنبه دستکم 800 هزار نفر شرکت کردند.

23231

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 607

به "پاریس در اعتصاب؛ دوشنبه سیاه همه جا را فلج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس در اعتصاب؛ دوشنبه سیاه همه جا را فلج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید