پیش بینی تولید 26 هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/سمنان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از 26هزار تن محصول ذرت علوفه ای از سطح مزارع شهرستان برداشت شود.

پیش بینی تولید 26 هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان

علی مؤمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال در راستای تولید محصولات اساسی و اجرای اقتصاد مقاومتی کشت بهاره گیاهان علوفه ای در این شهرستان از اواسط خردادماه در منطقه حومه آغاز شده است.

وی گفت: سطح زیر کشت ذرت علوفه ای امسال 564 هکتار است که پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت بیش از 26هزار تن محصول ذرت علوفه ای با عملکرد 45 تن در هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان اظهار کرد: از این اراضی کشت شده 30 هکتار امسال با سیستم های آبیاری نوین (تیپ) است که پیش بینی می شود میانگین برداشت در این اراضی به بیش از 80 تن در هکتار برسد.

مؤمن افزود: برای کشت ذرت علوفه ای امسال حدود 22هزار و 560 کیلوگرم بذور مناسب رقم سینگل کراس 704 ،703 و سیمون بین ذرت کاران شهرستان توزیع شده است.

وی گفت: زمان برداشت ذرت علوفه ای بسته به نوع رقم (دیررس ،زودرس و میان رس)بین 85 تا 120 روز بعد از کاشت محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان افزود: این محصول صرفاً مصرف خوراک دام دارد که 60 درصد از کشاورزان این محصول را برای مصرف دام خود تولید و مابقی کشاورزان نیز آن را به فروش می رسانند.

مؤمن درباره قیمت خرید ذرت نیز گفت: امسال قیمت خرید ذرت حدود 14 تا 15 هزار ریال است.

وی گفت: ارائه دستورالعمل های کاشت، داشت و برداشت ،مساعدت در اجرای آبیاری میکرو و نظارت های فنی و کارشناسی مورد نیاز، برگزاری کارگاه های آموزشی در زمان کاشت و داشت برای کارشناسان، تأمین نهاده های کشاورزی از جمله انواع کودهای شیمیایی در زمان کاشت و داشت و..از جمله خدمات ارائه شده به علوفه کاران سمنانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1400 بروزرسانی: 26 دی 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1879

به "پیش بینی تولید 26 هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تولید 26 هزار تن ذرت علوفه ای در شهرستان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید