چه طور به چیانگ مای تایلند سفر کنیم

به گزارش مجله افتخار، اگر به قصد سفر به تایلند قدیم را دارید هیچ جا همچون چیانگ مای درست منخورده نمانده است و همچنان پر از شگفتی های باستانی این کشور زیبا میباگشت، در ادامه به چیانگ مای بیشتر آشنا خواهیم گشت.

چه طور به چیانگ مای تایلند سفر کنیم

یکی از جاذبه های گردشگری تور تایلند شهر تاریخی و زیبای چیانگ مای است که در شمال این کشور واقع شده است. شهری که با وجود توسعه بسیار، بافت سنتی و تاریخی خود را نیز حفظ نموده است.

چیانگ مای بزرگ ترین و مهم ترین شهر تاریخی شمال تایلند است و مقصد اصلی اکثر گردشگرانی است که به شمال آمده اند. این جا یک شهر تاریخی به تمام معنا است و محلی های مهربان، بازار های غذا، معابد زیبا و مناظر عالی، چیانگ مای را به یک شهر ایده آل در تور تایلند تبدیل نموده است. انواع غذاهای خوشمزه غربی، کافه ها و انواع نوشیدنی ها در سراسر شهر وجود دارد. با این حال شهر حالت سنتی و قدیمی خود را نیز حفظ نموده و شما بدون شک شیفته این منطقه خواهید گشت، اما از اینکه در این جا زمان در دست خودتان است، اطمینان کسب کنید؛ چرا که جاذبه های فراوان این شهر ممکن است شما را در این شهر گیر بیاندازد!

هزینه های معمول

قیمت هاستل ها

هزینه خوابگاه ها تنها 125 بات است و هزینه مهمان خانه ها از شبی 200 بات آغاز می شود. برای اتاقی بهتر و مجهز به تهویه، باید از شبی 300 بات به بالا بپردازید. اکثر هتل ها و مهمان خانه ها در شهر نهاده شده است. جولیس، مهمان خانه مورد علاقه من است. مجموعه هتل های سوهاسل با وجود کمی گران تر بودن، بسیار شیک و اروپایی بوده و دارای آشپزخانه های بزرگ تر، سرویس لباسشویی و تخت های راحت تر است.

هزینه هتل های ارزان قیمت

هزینه این هتل ها از شبی 400 بات آغاز شده و در صورت ارائه خدماتی چون آب گرم، تهویه هوا و تخت هایی راحت تر، بیشتر می شود. همچنین از طریق ایر بی ان بی (Airbnb: وب سایتی که خانه های اجاره ای در سراسر جهان ارائه می دهد) می توانید خانه های مختلفی را پیدا کنید؛ خصوصا اگر گروهی سفر می کنید و یا به دنبال جایی غیر از هتل برای اقامت هستید. قیمت این خانه ها با هتل یکسان است.

هزینه غذا

چیانگ مای بهترین غذای خیابانی را دارد و هزینه این غذا ها بین 25 تا 50 بات است. اکثر رستوران ها برای یک وعده غذای کامل به همراه نوشیدنی، 170 بات دریافت می نمایند. غذاهای غربی نیز از این قیمت آغاز شده و بیشتر می شود. کافه دادا، دش، بازار گیت چیانگ مای و یک شنبه بازار، جاهایی هستند که برای غذا خوردن از قلم نیاندازید.

هزینه های حمل و نقل

حمل و نقل در چیانگ مای عموما به وسیله سانگ تو (نوعی وسیله نقلیه که دارای دو ردیف است و به عنوان تاکسی مورد استفاده قرار می گیرد) انجام می شود. کرایه معمول 25 بات است که در شب به 30 بات نیز می رسد. اجازه ندهید با شما گران حساب نمایند.

نکاتی برای کم کردن هزینه ها

از بازار محلی خرید کنید، از رستوران های تجملی دوری نموده و در قسمت قدیمی شهر بمانید! چیانگ مای بسته به خودتان می تواند ارزان یا گران باگشت. در ادامه به دو راه معین برای کاهش هزینه ها اشاره خواهیم کرد.

تخفیف بگیرید

تقریبا در همه مغازه های این جا باید تخفیف بگیرید. از آن جایی که چیانگ مای مقصد خرید بسیاری از توریست ها است، قیمت ها در این جا بالا است. پس از تخفیف گرفتن اجتناب نکنید.

از سانگ تو (تاکسی طبقه ای) بهره ببرید

این وسایل نقلیه به طور شبانه روزی کار نموده و تنها 20 بات برای کرایه دریافت می نمایند که پس از پیاده روی، ارزان ترین راه برای رفت و آمد است. از آن جایی که این وسایل در تمام سطح شهر تردد دارند، دیگر دلیلی برای استفاده از تاکسی های معمولی نیست.

مکان های دیدنی و فعالیت های مختلف در چیانگ مای

از معبد وات دوی سوتپ (Wat Doi Southeb) و 304 پله آن دیدن کنید

این معبد که در بالای کوه سوتپ واقع شده، معروف ترین معبد در تایلند است. در پاگودایی (بت کده) که در مرکز آن نهاده شده است، اشیایی باستانی و مقدس از بودا وجود دارد. سالیانه هزاران گردشگر و زائر بودایی از سراسر جهان به این جا می آیند. از این جا مناظر اطراف و شهر به خوبی قابل مشاهده است و هرروز در ساعت 6 عصر می توانید به تماشای مناجات راهب بودایی بنشینید. شما با بالا رفتن از 304 پله، به معبد می رسید، همچنین می توانید از واگن های ریلی - کابلی نیز برای بالا رفتن بهره ببرید.

از همه معابد دیدن کنید

در بخش قدیمی شهر، تعداد زیادی معبد نهاده شده است که بعضی از آن ها در اوج زیبایی، بسیار قدیمی نیز است؛ به طوری که تاریخ آن ها به قرن سیزدهم میلادی بر می شود. معابد اصلی که حتما باید از آن ها دیدن کنید، عبارتند از وات چیانگ مای، وات پرا سینگ، وات سوان دوک، وات چدی لانگ و وات جت یوت.

در بازار شبانه تخفیف بگیرید

چیانگ ما مرکز اصلی صنایع دستی در تایلند است و بازار شبانه بزرگترین مرکز عرضه انواع هنر ها است. در این بازار قیمت پایه ای برای فروش وجود ندارد و شما می توانید هرقدر که بخواهید تخفیف بگیرید. اگر می خواهید از تایلند خرید کنید، این بازار بهترین گزینه است.

در کلاس های آشپزی شرکت کنید

چیانگ مای پرطرفدار ترین مکان برای کلاس های آشپزی در تایلند است و انواع کلاس ها را برای آشپزی در آن پیدا خواهید کرد. در ابتدا و قبل از یادگیری طرز تهیه غذا، به بازار بروید تا با انواع خوراکی ها و محصولات آشپزی آشنا شوید.

به سفر های چند روزه جنگلی بروید

این شهر نقطه آغاز انواع تورهای جنگل گردی است. من تور های سه روزه را ترجیح می دهم. هرچه مدت زمان تور بیشتر باگشت، به نقاط بیشتری خواهید رفت و سفرتان هیجان انگیزتر خواهد گشت. از آن جایی که بسیاری از راهنمایان تور توضیحی درباره زمین ها و حیات وحش نداده و فقط راه می روند، توری مناسب برای جنگل گردی انتخاب کنید.

از پارک طبیعی فیل دیدن کنید

این پارک 1 ساعت با چیانگ مای فاصله دارد و در آن از فیل های آسیب دیده در سراسر کشور نگهداری می شود. این جا پناهگاهی برای فیل ها و همچنین سگ ها و گربه ها است. شما می توانید یک روز برای گردش به این پارک بیایید یا به طور داوطلبانه یک هفته برای کمک و نگهداری از فیل ها بمانید. این یک سفر شگفت انگیز است و به شما اجازه می دهد با این حیوانات زیبا آشنا شده و به آن ها کمک کنید. پس از بازدید از این پارک متوجه می شوید که چرا نباید در تایلند فیل سواری کنید.

به زیپ لاینینگ بروید

اگر به دنبال افزایش آدرنالین خون خود هستید، به زیپ لاینینگ (گذر از کابل های موجود در جنگل با استفاده از تجهیزات لازم) بروید. در چیانگ مای دوره های ابتدایی و پیشرفته زیپ لاینینگ وجود دارد. 2 مورد از بزرگترین برگزارنماینده های این ورزش، پرواز میمون (Flight of the Gibbon) و گردش عقاب (Eagle Trekkers) هستند.

شام خانتوک بخورید

مزه غذای شمال تایلند و غذای سنتی را همزمان بچشید. در این نوع غذا خوردن، بازدیدنمایندگان در حالیکه به طور دایره ای بر روی زمین نشسته اند، غذا می خورند و به تماشای پایکوبی سنتی و برنامه های فرهنگی قبایل می نشینند.

به سفر دریایی در رودخانه بروید

به یک سفر دریایی 2 ساعته در قلب چیانگ مای بروید و از مناظر بسیار زیبای آن لذت ببرید. از سکوت و آرامش قایق لذت برده و از مزارع سبزیجات و میوه ها دیدن کنید یا به خوردن غذای تایلندی مشغول شوید.

با راهب ها صحبت کنید

صحبت با راهب ها امکان آشنایی با مذهب و فرهنگ این کشور را به شما می دهد و همچنین به راهب ها در تقویت زبان انگلیسی کمک می نماید. این یک حرکت فرهنگی محبوب است که در روز های دوشنبه، چهارشنبه و جمعه در معبد وات دوی سوتپ برگزار می شود.

در جشن یی پنگ شرکت کنید

این جشن سالیانه در ماه نوامبر برگزار می شود. در این جشن شهروندان صد ها فانوس کاغذی را به هوا می فرستند. آن ها اعتقاد دارند این فانوس ها آرزوها یشان را به بهشت می برد. نور های جشن بسیار زیبا و فراموش نگشتنی است.

قایق سواری در آب های خروشان

در آب های رودخانه مائتنگ، امکان این نوع قایق سواری وجود دارد. در این جا سطوح مختلفی برای سرعت وجود دارد که از سطح 2 تا 4 قابل تغییر است. همچنین بیشترین سطح مربوط به قایق رانی در فصل های بارانی یعنی از ماه اوت تا اکتبر است.

از بازار واروروت (Warorot market) خرید کنید

اگر برای شب ها برنامه دارید، می توانید در طول روز از این بازار دیدن کنید. این بازار در کنار رودخانه واقع شده و هر روز از صبح تا 6 عصر باز است. در این جا می توانید لباس و غذا با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

از باغ وحش و نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی چیانگ مای دیدن کنید

در سال 1950 هرولد میسن، پسر یکی از مبلغان مذهبی، آغاز به جمع آوری و نجات حیوانات زخمی و آسیب دیده پرداخت. مجموعه او، کم کم مورد توجه بازدیدنمایندگان بسیاری نهاده گشت. این کار منجر به ایجاد باغ وحش گشت. در ابتدا دولت 97100 مترمربع زمین برای ایجاد باغ وحش در نظر گرفت. امروز مساحت این باغ وحش به 809300 متر مربع رسیده است. انواع حیوانات در آن وجود دارند و همچنین دارای دو نمایشگاه جانوران و گیاهان آبزی است. آکواریوم مارین بزرگترین آکواریوم در آسیا است. همچنین در این باغ وحش گونه ای نادر از خرس پاندای غول پیکر زندگی می نماید.

از موزه زندگی قبیله ای دیدن کنید

ازآن جایی که قبیله نشینان تایلند در اقلیت نهاده شده اند، این موزه قومی-نژادی اطلاعات زیادی در خصوص نوع لباس و جواهرات قبایل در اختیار شما قرار می دهد. همچنین فیلم هایی از زندگی قبیله ای و باغچه های گوناگون وجود دارد. هر ماه یک بار بازاری برای فروش صنایع دستی قبایل ایجاد می شود.

از نمایشگاه مستند در آسیا دیدن کنید

این نمایشگاه عموما به نمایش فعالیت های بشردوستانه می پردازد و بر مشکلات پناهندگان برمه و قبایل تمرکز می نماید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در این زمینه ها هستید، این نمایشگاه انواع مستند ها را ارائه می دهد و همچنین مجهز به یک کتاب خانه است. این جا منبع مهمی برای دستیابی به اطلاعات تاریخی و سیاسی منطقه است.

از آبشار های چسبناک بواتانگ بالا روید

اگر کمی از شهر خارج شوید، به جایی بسیار عالی برای سفری کوتاه خواهید رسید. در این جا جنس خاص سنگ آهک نوعی چسبندگی ایجاد نموده که امکان بالا رفتن از آب آبشار را فراهم نموده است. حتی ممکن است حس کنید که مرد عنکبوتی شده اید! سنگ ها نیز جالب هستند و مانند ابر های پف نموده به نظر می رسند. این تفریح نه تنها گردشی تمیز است، بلکه بسیار هم خوش می گذرد. نقطه ای را انتخاب نموده، به آن جا بچسبید و ناهار بخورید!

بخورید، بخورید و بازهم بخورید!

این شهر بهترین مکان برای خوردن انواع غذاهای سنتی و خیابانی است. از نظر من، بازار های شبانه و غرفه های خیابانی در چیانگ مای حتی بهتر از بانکوک است.

انتشار: 30 مرداد 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 10

به "چه طور به چیانگ مای تایلند سفر کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه طور به چیانگ مای تایلند سفر کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید