کفشدوزک های شکارچی اینجا رها می شوند!

به گزارش مجله افتخار، با اقداماتی که معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه9 در جهت مبارزه و کنترل آفات گیاهی انجام داده باید گفت که موضوع شته درختان این منطقه به شکل ویژه و روش های علمی رفع خواهد شد.

کفشدوزک های شکارچی اینجا رها می شوند!

خبرنگاران - رضا نیکنام : اجرای عملیات کنترل آفات به روش مدیریت تلفیقی در منطقه9، پروژه ای است که معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه با هدف افزایش زیبایی های منظر شهری در منطقه 9 و نابودی کامل شته درختان انجام می گردد.

امیر تاجری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه9 در این باره گفت:با توجه به اهمیت فضای سبز میدان آزادی و تاثیر زیاد درختچه های رز و نسترن در حفظ زیبایی منظر شهری به منظور کنترل آفت شته، اداره فضای سبز منطقه9 در شش ماهه ابتدای سال از روش مدیریت تلفیقی استفاده می نماید. در فاز اول شست و شوی مداوم درختچه های رز و نسترن، به ژاپنی و پیراکانتا با صابون حشره کش(ژل پالیزین) که یک حشره کش قوی تماسی بوده و طیف وسیعی از حشرات را کنترل می نماید که هیچ عارضه منفی برای گیاه و انسان ندارد، انجام می گردد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه9 اضافه نمود: عموما حشره کش های سیستماتیک در کنترل آلودگی شته مناسب هستند، اما مسئله ماندگاری سم و عواقب زیست محیطی ناشی از آن و بعلاوه از بین رفتن همزمان دشمنان طبیعی شته، لزوم استفاده از راهکارهای تازه و بیولوژیک جهت کنترل شته ها را ضروری نموده است که یکی از روش های کنترل بیولوژیک آفت شته استفاده از شکارگرها است.

وی شرح داد:شناخت گیاهانی که جذابیت خوبی برای جذب حشرات شکارگر دارند می تواند عامل مهمی در افزایش طبیعی جمعیت شکارگرها و در نتیجه کنترل آفات باشد. در فاز بعدی کنترل آفات، رهاسازی و حفظ حشرات شکارگری مانند کفشدوزک نیز همچون سال قبل در برنامه کاری قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1402 بروزرسانی: 28 فروردین 1402 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2187

به "کفشدوزک های شکارچی اینجا رها می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفشدوزک های شکارچی اینجا رها می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید