افزایش امیدها برای مقابله با ویروس HIV

به گزارش مجله افتخار، با شروع اولین آزمایش روی واکسن جدید HIV در آفریقای جنوبی، امیدها برای سرانجام دادن به این بیماری همه ­گیر افزایش یافته است.

افزایش امیدها برای مقابله با ویروس HIV

به گزارش خبرنگاران، اگرچه در حال حاضر تعداد افراد کمتری از مبتلایان به بیماری ایدز به دلیل درمان ­های موجود برای غلبه به ویروس HIV جان خود را از دست می دهند، تلاش ها برای جلوگیری از آلوده شدن افراد به این ویروس ناموفق بوده است. میزان آلودگی به ویروس HIV رو به افزایش است و کارشناسان معتقدند این بیماری همه ­گیر بدون واکسن انتها پیدا نخواهد کرد.

به گفته کارشناسان، این واکسن جدید، نسخه اصلاح شده واکسنی است که تست آن در گذشته تا حدودی موفقیت آمیز بوده است. هفت سال پیش واکسنی با نام RV144 در تایلند مورد آزمایش قرار گرفت که با موفقیت نسبی همراه بود. در این آزمایش بیش از 16 هزار و 400 زن و مرد تایلندی که به ویروس HIV آلوده نبودند، حضور داشتند. تعدادی از این افراد این واکسن را تزریق کرده و در تعدادی دیگر شبه ­دارویی مورد آزمایش قرار گرفت. در انتها دوره سه ساله آزمایش، 125 نفر به ویروس HIV آلوده شدند که 51 نفر آنان واکسن ایدز را دریافت کرده و به 74 نفر دیگر این واکسن تزریق نشده بود.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، دکتر گلندا گرای مدیر اجرایی شورای تحقیقات پزشکی آفریقای جنوبی گفت: ویروس HIV تلفات فاجعه باری را در این کشور برجا گذاشته، اما اکنون تحقیقات علمی را شروع کرده­ ایم که می ­تواند برای مردم آفریقای جنوبی امیدبخش باشد. همچنین درصورتی که تست این واکسن جدید در آفریقای جنوبی موفقیت آمیز باشد می تواند جهت همه گیر شدن بیماری ایدز را تغییر دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 335

به "افزایش امیدها برای مقابله با ویروس HIV" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش امیدها برای مقابله با ویروس HIV"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید