یاری بلاعوض هلال احمر به سیل زدگان

به گزارش مجله افتخار، رئیس جمعیت هلال احمر از یاری بلاعوض این سازمان برای بازسازی خانه های آسیب دیده سیل زدگان از محل یاری های مردمی اطلاع داد.

یاری بلاعوض هلال احمر به سیل زدگان

به گزارش خبرنگاران، دکتر علی اصغر پیوندی در همایش ملی خیریه ها و تشکل های مردم نهاد همکار با جمعیت هلال احمر با تشکر از خیریه هایی که در این مدت همراه هلال احمر بوده و در این مراسم ایده های خود را مطرح کردند، گفت: صحبت ها و پیشنهادهای خوبی مطرح شد و ما با تمام بضاعت در خدمت دوستان هستیم. امروز 320 خیریه مردم نهاد حضور دارند و باید بگویم مزد واقعی شما نزد خداوند محفوظ است.

وی با اشاره به وقوع سیل در فروردین سال جاری، اظهار کرد: در سیل ویرانگر سال جاری که به سیل مهربانی تبدیل شد با همدلی و انسجام دوستان، جمعیت هلال احمر با تمام توان لجستیکی و تجهیزاتی خود کوشش کرد تا حق مطلب را ادا کند. با توجه به فعالیت هایی که توسط نجاتگران و امدادگران انجام شد نمره مطلوب را گرفتیم و امیدواریم با هم افزایی یکدیگر فعالیت های بهتری انجام دهیم؛ چرا که جنس حادثه با گذشت زمان تغییر نموده است، خاتمه سیل، خاتمه امداد رسانی نیست. ما علاوه بر تشکر، دست احتیاج به سوی همه دوستان دراز کردیم تا با هم افزایی بیشتر احتیاج افراد متاثر از سیل را رفع کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به تجربیات زلزله کرمانشاه گفت: سال جاری 31 استان درگیر سیل بود و با هم افزایی درونی و بیرونی داخل کشور و با همگرایی سلبریتی ها، سمن ها و خیریه های مردم نهاد خدمات مناسبی را به سیل زدگان ارائه کردیم.

پیوندی با تاکید بر اینکه خیریه ها رقیب جمعیت هلال احمر نیستند، گفت: آنها همراه و همکار ما هستند و این جمعیت به همه خیریه ها به عنوان دوست و همراه نگاه می نماید. معتقدیم کارها را باید به مردم جهادی و کسانی که علاقه مند خدمت رسانی هستند بسپاریم. ایران کشوری بلاخیز است و هر لحظه باید منتظر حادثه بود؛ بنابراین در حوادث بزرگ احتیاجمند چنین اتحادی هستیم.

وی گفت: نذر آب یکی از زیباترین نمادهای این انسجام است، شاید در زلزله و سیل یک دولت نتواند با توان خود از این مشکل خارج گردد و احتیاج است دست یاری به سوی مردم دراز کند. این برای ما افتخار است که از مردم یاری می خواهیم و از زمان، پول و انرژی آنها برای یاری استفاده می کنیم. یاری کردن به دیگران فارغ از نژاد و سلیقه انجام می گردد و این کار احتیاجمند تمرین و ممارست است تا در مراحل سخت کنار هم فعالیت کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی ما این است که از توان و دانش خود برای یاری به دیگران استفاده کنیم، اضافه کرد: تشکل های مردم نهاد نیز براساس سرمایه اجتماعی خود فعالیت می نمایند. یک جمعیت با امکانات لجستیکی و پرسنل زیاد اگر سرمایه اجتماعی نداشته باشد، پیروز نخواهد بود. بنابراین با همه اختلاف نظرها و تفاوت ایده ها، باید سرمایه های اجتماعی خود را افزایش دهیم. جوانان داوطلب ما در 500 شعبه فعالیت می نمایند. باید دست در دست هم دهیم و برای افزایش سرمایه اجتماعی و ایجاد شادی و طراوت برای مردم کوشش نموده و رابطه میان مردم و سمن ها را تقویت کنیم.

وی درباره میزان یاری های مردمی به سیل زدگان نیز شرح داد: تا امروز 220 میلیارد تومان به حساب های جمعیت هلال احمر واریز شده و بالغ بر 160 میلیارد تومان ارزش یاری های غیر نقدی بوده است. در مرحله اول 160 میلیارد تومان از 220 میلیارد تومان یاری های نقدی را برای خرید لوازم خانگی هزینه و میان آسیب دیدگان توزیع کردیم و طبق برنامه در ادامه باقی پول را با بهره آن به آسیب دیدگان خواهیم داد. سقف خانه حدود 30 هزار خانوار ریخته است، مابقی یاری ها به این خانوارها به عنوان یاری بلاعوض داده می گردد تا بتوانند برای بازسازی خانه خود از آن استفاده نمایند.

پیوندی همچنین با اشاره به واریز حدود 5 تا 6 میلیون تومان به حساب هر خانوار آسیب دیده گفت: وقتی این کار را انجام دهیم، گزارش شفاف آن را به همه تشکل ها و مردم عزیز اعلام خواهیم کرد. تشکل های مردم نهاد، مردم و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در تهیه لوازم خانگی سیل زدگان یاری کردند و دیگر لازم نیست در این فضا وارد شویم.

وی گفت: در سیل اخیر بالغ بر 151 میلیارد تومان از منابع داخلی جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به مردم هزینه شد که در برابر خدمت گسترده مردم ناچیز بوده است. همچنین تمام موجودی انبارها را به سوی مردم سرازیر کردیم و امیدواریم که خدمت شایسته ای عرضه شده و خدمتگزار کوچکی برای مردم بزرگ ایران باشیم.

تشکل های مردمی یاری زیادی به جمعیت هلال احمر کردند

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، محمد نصیری، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: سازمان داوطلبان با تشکیل مرکز هماهنگی بین بخشی در مواقع بحران می تواند رسانه های همکار، سازمان های حامی و همکار، کارگروه های تخصصی سازمان مدیریت بحران کشور، سازمان های تخصصی مسئول، همکار و پشتیبان را به مراکز EOC جمعیت متصل می نماید. جمعیت هلال احمر شامل داوطلبان حقیقی و حقوقی است. داوطلبان حقوقی جمعیت هلال احمر شامل بنگاه های مالی، موسسات و سازمان های دولتی یا غیردولتی هستند که در برنامه های انسان محبت آمیز، امدادی و خیریه جمعیت مشارکت دارند و از آن حمایت می نمایند.

نصیری با اشاره به اینکه سیلاب گسترده فروردین 98 در 26 استان کشور جزو بزرگترین عملیات های امدادرسانی ملی کشور بود، اضافه کرد: تشکل های مردمی و موسسه های خیریه در سیل اخیر یاری زیادی به جمعیت هلال احمر کردند و جمعیت با در اختیار گذاشتن توان لجستیکی خود از حمایت های این خیرین استفاده کرد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر با 97 سال سابقه جزو قدیمی ترین موسسات مردم نهاد است که با 415 شعبه و دفتر نمایندگی در سراسر کشور مشغول به فعالیت است و دارای 2 میلیون عضو جوان و داوطلب است.

نصیری همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و تشکل های مردمی و موسسه های خیریه را برای تحقق اهداف مشترک در سه مرحله قبل از سوانح، حین سوانح (امداد رسانی) و پس از دوران اضطرار (بازتوانی، بازسازی، بازیابی) قابل آنالیز دانست و گفت: جمعیت هلال احمر در برنامه پنج ساله خود بعضی از تکالیف را مانند انجام پژوهش های بنیادین برای مشخص احتیاجهای جامعه، مشخص اولویت ها برای همکاری با سازمان های مردم نهاد، یاری برای ایجاد بسترهای قانونی لازم جهت گسترش سهم مشارکت سازمان های مردم نهاد در خدمات اجتماعی و … را بر عهده سازمان داوطلبان قرار داده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی هلال احمر، وی با بیان اینکه 40 هزار نیروی داوطلب هلال احمر در سیل اخیر با لباس هلال احمر امدادرسانی کردند، اضافه کرد: در سیل اخیر اثبات شد که در کنار داوطلبان حقیقی اگر به داوطلبان حقوقی نیز اهمیت دهیم در مواقع بحران و وقوع حوادث بسیار یاری خواهند کرد و این تعامل باید تداوم یابد.

نصیری با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری بین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و تشکل های مردمی و موسسه های خیریه اضافه کرد: با عقد این تفاهم نامه شاهد سنجش ظرفیت سازمانی، تدوین پروژه و برنامه مشترک، توسعه ظرفیت، توانمندسازی و آموزش، پایش و ارزشیابی مستمر، همکاری بر مبنای مزیت نسبی، مستندسازی و تبادل اطلاعات خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 288

به "یاری بلاعوض هلال احمر به سیل زدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری بلاعوض هلال احمر به سیل زدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید