3 کشور اروپایی مداخله کنندگان در لیبی را تهدید به تحریم کردند

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، کشورهای آلمان، ایتالیا و فرانسه نسبت به اعمال تحریم علیه کشورهایی که در اوضاع لیبی دخالت می نمایند، تهدید نمودند.

3 کشور اروپایی مداخله کنندگان در لیبی را تهدید به تحریم کردند

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

دراین بیانیه این سه کشور اروپایی آمده است: ما از تمامی بازیگران خارجی می خواهیم که دخالت روزافزون خود را (در لیبی) انتها داده و به تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل احترام بگذارند.

این بیانیه می افزاید: ما آماده ایم تا علیه کسانی که تحریم ها را به صورت زمینی، دریایی و هوایی نقض می نمایند از تحریم احتمالی استفاده کنیم و منتظر پیشنهاد نماینده عالی اتحادیه اروپا و معاون رئیس در این خصوص هستیم.

این در حالی است که اتحادیه اروپا هم پیش از این به تأسیس پایگاه های نظامی خارجی در لیبی واکنش نشان داده و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

در این ارتباط اتحادیه اروپا اعلام نموده است که این اتحادیه نمی خواهد شاهد تأسیس پایگاه های نظامی روسیه و ترکیه روبروی سواحل ایتالیا باشد.

اتحادیه اروپا در عین حال بحران روابط با ترکیه را بزرگترین چالش در سیاست خارجی خود عنوان نموده است.

ترکیه از دولت مستقر در طرابلس حمایت نظامی می نماید در حالی که مصر، امارات متحده عربی و روسیه از رقبای این دولت که در شرق لیبی مستقر هستند، پشتیبانی نموده اند.

کشور نفت خیز لیبی از سال 2011 و در پی سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی، دیکتاتور دیرینه این کشور، درگیر خشونت و جنگ داخلی است و مداخله خارجی در این کشور اوضاع را بدتر ساخته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1071

به "3 کشور اروپایی مداخله کنندگان در لیبی را تهدید به تحریم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 کشور اروپایی مداخله کنندگان در لیبی را تهدید به تحریم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید