آمریکای لاتین درگیر با کرونا

به گزارش مجله افتخار، شیوع روزافزون ویروس کرونا در آسیا و اروپا، کشورهای آمریکای لاتین را نیز در شرایط هشدار قرار داده و دولت ها را بر آن داشته تا با تقویت تدابیر کنترل، مهار و اعلام برنامه های مالی مختلف با این بیماری همه گیر مقابله نمایند.

آمریکای لاتین درگیر با کرونا

به گزارش شبکه تله سور، ونزوئلا با ثبت بیش از 100 مورد ابتلا به ویروس کرونا و گزارش هفت مورد فوت در این کشور، شرایط قرنطینه ملی و ممنوعیت فعالیت همه مشاغل به جز مراکز ارائه دهنده خدمات ضروری را اعلام نموده است؛ ونزوئلا در حالی درگیر شیوع ویروس کرونا است که بسیاری از کشورها خواهان لغو تحریم های ایالات متحده علیه این کشور در شرایط فعلی هستند.

نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته (آدینه) گفت که گروه هایی تامین شده از سوی ایالات متحده آمریکا و کلمبیا با سوء استفاده از شرایط هشدار و قرنطینه مردم، قصد انجام عملیات های تروریستی در کشور را دارند.

ال سالوادور که تا به امروز تنها 46 مورد ابتلا به کوید-19 و سه مورد فوت شده را گزارش داده است، علاوه بر اعلام قرنطینه سراسری، تمام مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور را بست.

در بولیوی ممنوعیت رفت و آمد در کل کشور تا 15 آوریل (27 فروردین) تمدید شد به طوری که شهروندان فقط یک روز در هفته و نه روزهای پایانی هفته، اجازه تردد دارند؛ به گزارش وزارت بهداشت بولیوی تا به امروز 137 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ده نفر جان باخته اند.

برزیل با بیشترین آمار مبتلایان (9 هزار و 216 نفر) و جانباختگان (365 نفر) درگیرترین کشور آمریکای لاتین با ویروس کرونا است. این در حالی است که ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل با کم اهمیت جلوه دادن شیوع ویروس کرونا در این کشور، به توصیه های وزارت بهداشت و سازمان بهداشت دنیای در به حداقل رساندن ترددهای غیر ضروری و تعطیلی مدارس و تمام مراکز کسب و کارها، بی توجه بوده و موضع مخالف در پیش گرفته است.

سباستین پینیرا رئیس جمهوری شیلی در پی شیوع کرونا در این کشور و ابتلای بیش از سه هزار نفر به این بیماری همه گیر، هفته گذشته از اختصاص 11 هزار میلیون یورو در طرح های مبارزه علیه این ویروس در کشور اطلاع داد.

وزارت بهداشت پرو در تازه ترین آمارها از ابتلای یکهزار و 595 نفر و افزایش تعداد جانباختگان به 61 نفر اطلاع داد؛ مارتین ویزکارا رئیس جمهوری پرو روز گذشته (آدینه) گفت که با تداوم شرایط هشدار در کشور، شهروندان فقط در موارد احتیاج ضروری همچون تهیه دارو و مواد غذایی و در روزهای مشخصی از هفته اجازه رفت و آمد در سطح شهرها و ترک قرنطینه خانگی خواهند داشت.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت مکزیک تا به امروز یکهزار و 688 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و 60 نفر جان خود را از دست داده اند؛ علاوه بر اعمال تدابیر دولت در مقابله با ویروس کرونا در این کشور شامل قرنطینه خانگی شهروندان و ممنوعیت گردهمایی ها و تعطیلی مدارس، مقامات این کشور در فراخوانی جدید در تلاشند که با جذب حداکثری نیروهای درمانی متخصص، کمبود منابع انسانی مورد احتیاج برای مقابله با ویروس کرونا را جبران نمایند. ،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 883

به "آمریکای لاتین درگیر با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکای لاتین درگیر با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید