آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 76 مقام سعودی خبر داد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران، وزیر امور خارجه آمریکا از محدودیت صدور ویزا با 76 تبعه سعودی به دلیل نقش داشتن در تهدید مخالفان حکومت در خارج از مرزهای این کشور خبر داد.

آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 76 مقام سعودی خبر داد

بر اساس این گزارش، در پی انتشار گزارش اطلاعاتی آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که علیه 76 تبعه سعودی که گمان می رود در تهدید مخالفان حکومت در خارج از مرزهای این کشور نقش دارند، محدودیت های صدور ویزا اعمال شده است.

این در حالی است که طبق اعلام مقامات وزارت خزانه داری آمریکا، علیرغم اینکه قتل خاشقجی با تأیید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انجام شده است اما وی مشمول تحریم های جدید دولت آمریکا که قرار است علیه عاملان این ترور در نظر گرفته شود، نخواهد شد.

همچنین وزارت خزانه داری آمریکا ژنرال احمد العسیری معاون سابق سرویس اطلاعاتی سعودی را تحریم کرد.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه گفت که علاوه بر العسیری، نیروی واکنش سریع عربستان سعودی را هم به خاطر دخالت در این ترور، تحریم کرده است.

گفتنی است که طبق گزارش اطلاعاتی آمریکا، قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی با تأیید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انجام شده است.

گزارش اطلاعاتی که آمریکا درباره قتل جمال خاشقجی منتشر کرد نشان می دهد که این قتل با تأیید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی انجام شده است.

بر اساس این گزارش، دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گزارش غیرمحرمانه ای را منتشر کرد که حاکی است قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی با تأیید محمد بن سلمان ولیعهد عربستان صورت پذیرفته است.

در این گزارش آمده است: ارزیابی ما این است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، عملیاتی را در استانبول ترکیه برای بازداشت یا قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی تأیید کرده است.

این گزارش می افزاید: این ارزیابی با توجه به اختیارات ولیعهد درباره تصمیم گیری ها در عربستان، دخالت مستقیم یک مشاور اصلی و محافظان محمد بن سلمان در جزئیات این عملیات و حمایت ولیعهد برای استفاده از اقدامات خشونت آمیز جهت سکوت مخالفان خارج از کشور از جمله خاشقجی، حاصل شده است.

طبق این گزارش، ولیعهد عربستان سعودی جمال خاشقجی را تهدیدی برای این کشور می دید.

در این گزارش همچنین به اسامی افرادی که به نیابت از محمد بن سلمان در قتل خاشقجی دست داشتند، اشاره شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1454

به "آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 76 مقام سعودی خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از محدودیت صدور ویزا برای 76 مقام سعودی خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید