اعمال محدودیت های جدید کرونا در تهران

به گزارش مجله افتخار، معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به قرار دریافت تهران در شرایط نارنجی، از اعمال محدودیت های کرونا در پایتخت اطلاع داد.

اعمال محدودیت های جدید کرونا در تهران

به گزارش ایسنا، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به اینکه شرایط جدیدی در شهر تهران به دلیل قرار دریافت در شرایط نارنجی اعمال خواهد شد، درباره محدودیت های اعمالی اظهار کرد: ورود خودرو های شخصی با پلاک غیربومی به شهر های نارنجی ممنوع و از سویی دیگر خروج خودرو ها از شهر های نارنجی نیز ممنوع است. استانداری تهران به زودی اعلام خواهد نمود که این محدودیت فقط در شهر تهران است یا در کل استان تهران.

وی در ادامه درباره حضور کارکنان ادارات نیز شرح داد: دستگاه هایی که در شهر تهران خدمات ضروری ارائه می دهند یک سوم کارکنان خود را باید کاهش دهند و دستگاه هایی که سایر خدمات را ارئه می دهند باید از نصف ظرفیت کارکنان خود به صورت حضوری استفاده نمایند.

حریرچی تاکید نمود: همچنین مشاغل گروه سوم و چهارم مانند تجاری، بازرگانی و ... که قبلا اعلام شده است کدام گروه ها هستند - باید به مدت دو هفته تعطیل شوند.

به گفته معاون کل وزارت بهداشت تا زمانیکه شهر تهران در شرایط نارنجی واقع شده است باید کلیه فعالیت های آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه تعطیل شوند. از سویی دیگر فعالیت های فرهنگی در تهران مانند نماز آدینه، نماز های جماعت و کلیه مراسم های آیینی و ملی و مذهبی نیز باید تعطیل گردد.

حریرچی اضافه نمود: مسافرانی که در تهران هستند و پلاک غیربومی دارند از زمان اعلام شدن رنگ نارنجی برای تهران، 72 ساعت فرصت دارند که این شهر را ترک نمایند.

وی با بیان اینکه متاسفانه رعایت دستورالعمل ها به 56 درصد کاهش پیدا نموده است، گفت: این موضوع می تواند سبب افزایش ابتلا و بستری و افزایش تعداد شهر های قرمز و نارنجی گردد.

معاون کل وزارت بهداشت در سرانجام توضیح داد: ما در مجموع 67 شهر نارنجی و قرمز داریم که حدود 30 درصد از جمعیت کشور را شامل می گردد. کاهش رعایت دستورالعمل ها با توجه به اینکه در حال حاضر با ویروس جهش یافته انگلیسی روبرو هستیم، احتمال بروز اپیدمی را به طور قابل توجهی افزایش داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1516

به "اعمال محدودیت های جدید کرونا در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت های جدید کرونا در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید