راه اندازی 107 هزار مدرسه مجازی ، وزیر آموزش و پرورش: هر خانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم

به گزارش مجله افتخار، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار 107 هزار مدرسه حقیقی که داریم، می خواهیم 107 هزار مدرسه مجازی هم راه اندازی کنیم که امکان حضور و غیاب دانش آموزان را هم داشته باشد.

راه اندازی 107 هزار مدرسه مجازی ، وزیر آموزش و پرورش: هر خانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم

جهت دریافت خدمات نقشه ساخت آلاچیق فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش مجله افتخار به نقل از مهر، علیرضا کمرئی در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران که صبح امروز 11 اسفند ماه روی آنتن رفت، درباره امکان استفاده دانش آموزان از آموزش های مکمل که از شبکه آموزش پخش می گردد و همچنین راه اندازی مدارس مجازی سخن گفت.

وی اعلام کرد: در ابتدا هفته امور تربیتی را که روزهای آخر آن را سپری می کنیم به مربیان تربیتی تبریک می گویم و آرزو می کنم سیستم آموزشی ما هر روز پویاتر باشد و قابلیت های بهتری را برای دانش آموزان ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: کرونا هم سپری خواهد شد. روزهای سخت می فرایند و آدم های سخت هستند که می ایستند. هر روز هم آغاز زندگی خوبی است و فرصتی برای یادگیری و آموختن است. خانواده ها بدانند که فرزندانشان در فضای یادگیری خوبی قرار گرفته اند. مدرسه تنها جایی نیست که می گردد در آن آموخت. چه بسا مدرسه ای هم باشد که یادگیری در آن رخ ندهد و محیط هایی باشند که بیش از مدرسه به ما یاد بدهند.

کمرئی ادامه داد: امروز موقعیت هایی پیش آمده تا آنچه در اختیارمان نیست را بتوانیم جبران کنیم. تجربه خوبی پیش از این در زمینه آموزش از راه دور و آموزش الکترونیکی بوده است و امروز خلائی که با تعطیلی مدارس پیش آمده را می توانیم جبران کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چه شد به سمت آموزش به وسیله تلویزیون رسیدید، گفت: آموزش مجازی در جهان مرسوم است و به کار گرفته می گردد و روش مناسبی برای انتقال دانش به بچه هاست. هر چند هیچ وقت هیچ مدل آموزشی جایگزین محیط واقعی تعلیم و تربیت نمی گردد و یادگیری به وسیله تعاملات واقعی رخ می دهد اما ما برای اینکه بچه ها به خاطر تعطیلات عقب نمانند چند دسته اقدامات را پیش بینی نموده ایم.

معاون آموزش متوسطه ادامه داد: یکی از آنها بر اساس ماده 96 آیین نامه اجرایی است که مدارس و استان ها موظف هستند تا تعطیلات را جبران نمایند و زمان از دست رفته را که حالا چه به دلیل آلودگی هوا و چه شرایطی که الان در آن قرار گرفتیم ایجاد شده است، جبران نمایند. در گام اول آموزش فراگیر و عادلانه را در نظر گرفتیم با یاری و همکاری صدا و سیما و برنامه های خوبی تدارک دیدیم و قریب به 84 برنامه در فرصت 20 تا 25 دقیقه ای در این راستا آماده می گردد که مجموعاً حدود 84 آموزش در هفته داریم که هر روز در 12 نوبت صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: این برنامه ریزی که پیش بینی کردیم برای زمان تعطیلی مدارس و زمانی است که حتی مدارس تعطیل نباشد. البته ممکن است در زمان باز شدن مدارس بخش اعظمی از بچه ها صبح ها مدرسه باشند که در این صورت امکان دانلود برنامه و باز پخش آن وجود دارد.

وی درباره مزیت های یادگیری مجازی گفت: در یک پژوهشی دیدم که می گفت تدریس علوم پایه به وسیله تصویری اثربخش تر است از تدریس حضوری است. به جهت جذابیت هایی که تصویر می تواند در بعضی دروس ایجاد کند و اطلاعات زیاد را در فرصت کم ارائه دهد. بالاخره 75 درصد یادگیری ما به وسیله دیداری رخ می دهد. همین طور بچه ها علاقه به یادداشت برداری دارند و چون این مدل یاددهی امکان بازپخش و تکرار دارد هم می تواند جذابیت داشته باشد.

وی درباره انتخاب معلمان نیز گفت: طبیعتاً ما معلمانی را انتخاب نموده ایم که توانایی بیشتری دارند و از مولفان کتب درسی یا سرگروه های درستی در استان ها هستند. در هر استان ما دبیرخانه مربوط به هر درس را مستقر نموده ایم. در حال حاضر به خاطر شرایط پخش زنده برنامه ما از دبیران استان های تهران و البرز یاری گرفته ایم. به تدریج به سمت برنامه های فراوریی می رویم و امکان بهره گیری از معلمان با تجربه تر را داریم. اما این را هم در نظر بگیریم که تجربه تدریس جلوی دوربین سخت است و ما روزهای نخست را سپری می کنیم. گروه های ارزیابی داریم و شاخص هایی برای خودمان مشخص نموده ایم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش تلویزیونی فراگیر و عادلانه است، گفت: دومین راه چاره ما آموزش های الکترونیکی است که در حال اجرا است. در چند روز آینده مدرسه مجازی هم به راه می افتد و ما می خواهیم در کنار 107 هزار مدرسه حقیقی که داریم، 07 هزار مدرسه مجازی هم داشته باشیم که مدیر و معلمان حضور داشته باشند و فراوری محتوا صورت بگیرد و دانش آموزان حضور و غیاب شوند.

  • هر خانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم

وزیر آموزش و پرورش نیز امروز در پیامی با بیان اینکه هرخانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم، تاکید نمود: برای اینکه خانه ها مدرسه گردد، برنامه داریم.

محسن حاجی میرزایی با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در میان دانش آموزان و آغاز آموزش های مکمل به وسیله شبکه آموزش در راستای استمرار فعالیت های یادگیری، اظهار کرد: براین باور هستیم که؛ خانه مدرسه اول و مدرسه خانه دوم است.

وی با اشاره به تصمیم های ستاد ملی پیشگیری از ویروس کرونا و با تاکید بر اینکه هر خانه یک مدرسه گردد، اظهار کرد: امروز در شرایطی که پیشگیری و کنترل کرونا اهمیت ملی دارد و سلامت دانش آموزان برای ما از آموزش حضوری در مدارس مهم تر است باید هرخانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم.

وزیر آموزش پرورش تاکید نمود: برای اینکه خانه ها مدرسه گردد، برنامه داریم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 741

به "راه اندازی 107 هزار مدرسه مجازی ، وزیر آموزش و پرورش: هر خانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 107 هزار مدرسه مجازی ، وزیر آموزش و پرورش: هر خانه را به یک مدرسه تبدیل کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید