افزایش 2 برابری جمعیت زائران از مرز مهران

به گزارش مجله افتخار، استاندار ایلام از افزایش 2 برابری جمعیت زائران از مرز مهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 2 برابری جمعیت زائران از مرز مهران

به گزارش از ; قاسم سلیمانی دشتکی روز پنج شنبه در نشست ستاد اربعین استان ایلام که با حضور وزیر کشور برگزار شد، گفت: تا صبح امروز یک میلیون و 800 هزار نفر از مرز مهران خارج و بیش از 900 هزار نفر وارد کشور شده اند.

او ادامه داد: این میزان خروجی و ورودی زائران از مرز مهران معادل 60 درصد تردد ها در رفت و 65 درصد ورود کل زائران از این مرز بوده است.

او با بیان اینکه هم اکنون روند تردد زائران بدون مشکل در حال انجام است، افزود: موج بازگشت زائران اربعین حسینی شروع شده، اما به دلیل اتخاذ تدابیر مناسب و برنامه ریزی دقیق ستاد اربعین، تردد ها منظم و روان و بدون مشکل در جریان است.

استاندار ایلام از تدوین سند جامع اربعین با همکاری ستاد مرکزی خبر داد و گفت: علاوه بر این زیرساخت های منتهی به مرز در حد مطلوب احداث شد و تنها در برخی نقاط با توجه به حجم زیاد کار ها ناتمام ماند.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در روز های اولیه حضور بسیار زیاد زائران به استان و مرز مشکل شدید آبرسانی داشتیم که بلافاصله و با تلاش و همکاری همه دستگاه های خدمات رسان مرتفع شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تکمیل چهارخطه کردن محور ایلام - مهران بخصوص واریانت کنجانچم شد و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا در تکمیل تونل دوم ازادی و تونل کبیرکوه مساعدت لازم را بعمل اورد.

استاندار ایلام همچنین خواستار تسریع در بازگشایی مرز چیلات و چنگوله شد و ادامه داد: شهرداری تهران قول مساعد ساماندهی جهت پیاده رو پل زائر تا پایانه مهران را داده است که می طلبد این اقدام اجرایی شود.

سلیمانی دشتکی همچنین با اشاره به مقدمات اجرایی شروع خط ریلی به استان نیز گفت: با مساعدت وزیر راه مقدمات اجرای این پروژه در استان شروع شد که در سفر رییس جمهوری به استان عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی شروع خواهد شد.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 486

به "افزایش 2 برابری جمعیت زائران از مرز مهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 2 برابری جمعیت زائران از مرز مهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید