الزام صاحبان صنایع قم به خود اظهاری

به گزارش مجله افتخار، صاحبان صنایع قم به ثبت نوع و اندازه پسماند های صنعتی در سامانه خود اظهاری ملزم شدند.

الزام صاحبان صنایع قم به خود اظهاری

خبرنگاران قم -در نشستی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی و توسعه منابع استانداری، رئیس حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت و معاون شرکت شهرک های صنعتی استان ،مدیریت سایت 18 هکتاری نگهداری پسماند های صنعتی منطقه سلفچگان به شرکت خدماتی شهرک صنعتی سلفچگان واگذار شد.

سیدرضا موسوی مشکینی در این نشست فراوری پسماند های اسیدی استان را روزانه بیش از ده تن گفت و گفت: خطرناکی این نوع پسماندها به گونه ای است که مثلا هر یک لیترروغن می تواند یک میلیون لیتر آب را آلوده کند.

او گفت: صاحبان صنایع موظف هستند نوع و اندازه پسماند های صنعتی واحدخودرادرسامانه خود اظهاری به نشانی iranemp.ir ثبت نمایند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست ورود هرگونه پسماند به داخل استان را ممنوع خواند و گفت: یک سایت 5 هکتاری در جاده البرز با هدف دفن اصولی ومهندسی پسماند های صنعتی ویژه راه اندازی شده است.

موسوی این سایت را پس از سایت 18 هکتاری سلفچگان دومین سایت نگهداری پسماند های صنعتی در استان دانست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری هم در این نشست گفت: شرکت خدماتی شهرک صنعتی سلفچگان موظف شد با نصب دوربین و محصور کردن سایت از خروج هرگونه پسماند از این محل جلوگیری کند.

حاجی زاده معین تکلیف مدیریت پسماند در سایت 18 هکتاری سلفچگان را از مصوبات سفر 24 دی استاندار به این منطقه خواند و گفت: شرکت خدماتی موظف است حداکثر تا دو هفته آینده این سایت را ساماندهی کند.

او شرط ورود سرمایه گذاران به صنعت استان را حفظ سلامت شهروندان اعلام کرد و گفت: صدور مجوز صنایع باید متناسب با اقلیم استان قم باشد و نباید به واحد های آلاینده مجوز داده گردد.

حاجی زاده بعلاوه از نیروی انتظامی و کمیته امنیتی استان خواست از ورود هرگونه پسماند صنعتی به استان جلوگیری نمایند.

سیجانی رئیس سازمان صنعت معدن وتجارت استان هم در این نشست با اشاره به فعالیت 2300 واحد صنعتی در استان گفت: کمتر از 50 واحدصنعتی آلاینده است که روی آن ها هم نظارت های زیست محیطی به صورت جدی صورت می گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان هم کنترل ورود و خروج پسماند همراه با بارنامه را از وظایف این سازمان دانست و گفت: با نصب دوربین خروجی و ورودی ها پایش می گردد و بعد از این شاهد نابسامانی در سایت 18 هکتاری منطقه صنعتی سلفچگان نخواهیم بود.

ش

خبرنگاران قم قم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1984

به "الزام صاحبان صنایع قم به خود اظهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزام صاحبان صنایع قم به خود اظهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید