انتقال آب از خزر به سمنان با رعایت محیط زیست مسئله ای ندارد

به گزارش مجله افتخار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: انتقال آب خزر به سمنان در صورتی که مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت گردد، مسئله ای ندارد.

انتقال آب از خزر به سمنان با رعایت محیط زیست مسئله ای ندارد

به گزارش ایرنا، عیسی کلانتری عصر دوشنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان البرز گفت: در صورت تخصیص اعتبار مورد احتیاج از سوی وزارت نیرو و این که مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت گردد، مسئله ای برای اجرای طرح نداریم.

وی افزود: اگر این طرح به خوبی اجرا گردد، از مهاجرت ها به تهران جلوگیری خواهد نمود.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد 150 میلیون دلار در بودجه سال آینده برای کنترل ریزگردها در کشور گفت: این مبلغ برای استان های کل کشور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: استان خوزستان برای کنترل ریزگردها بودجه خوبی طی 2 سال گذشته دریافت کرد و سال جاری نیز بارندگی های خوب این استان موجب شد تا سدها نیز سرریز کند و امیدواریم با این وضعیت سال آینده ریزگردها با منشا داخلی در خوزستان نداشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که به همت وزارت نفت سوخت بهتر و با کیفیتی عرضه می گردد، خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که سال جاری هوای آلوده کم تری در کلانشهرها نسبت به سال گذاشته داشته ایم کیفیت سوخت فراوری شده در داخل کشور و جایگزینی گاز در نیروگاه ها و کارخانه ها بوده است.

معاون رئیس جمهور ضمن رد حاشیه هایی مبنی بر تلف شدن جانوران بر اثر مالچ پاشی گفت: مالچ پاشی برای شن های روان است و گرد و غبار با مالچ پاشی حل نمی گردد.

کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که قانون هوای پاک سال جاری ابلاغ و قوانین خاک نیز در آینده نزدیک ابلاغ می گردد، گفت: به محیط زیست استان البرز اعلام نموده ایم که دستگاه هایی که رعایت مسایل محیط زیستی نمی کنند را به دادگاه ها معرفی کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 168

به "انتقال آب از خزر به سمنان با رعایت محیط زیست مسئله ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال آب از خزر به سمنان با رعایت محیط زیست مسئله ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید