ایندیپندنت بوق تبلیغاتی جدید بن سلمان

به گزارش مجله افتخار، یک رسانه انگلیسی در گزارشی از ارتباط نزدیک صاحب دو روزنامه ایندیپندنت و ایونینگ استاندارد با ولیعهد سعودی اطلاع داد.

ایندیپندنت بوق تبلیغاتی جدید بن سلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه گاردین نوشت که میزبانی یوگینی لبدیف صاحب دو روزنامه ایندپندنت و ایونینگ استاندارد از محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ضیافت ویژه شام سوالات زیادی را درباره روابط قطب رسانه ای انگلیس با حاکم سعودی مطرح می نماید.

این روزنامه اضافه کرد: تحقیقاتی درباره این دو روزنامه به علت وجود نگرانی درباره منافع عمومی به خاطر سرمایه گذری مبهم اجرا شده به وسیله شبکه ای از حساب های بانکی خارجی درحال انجام است. علاوه بر این، دولت انگلیس به طور تلویحی اشاره نموده است که ایندپندنت و ایونینگ استاندارد به صورت جزئی اکنون متعلق به عربستان است.

گاردین توضیح داد: سوالات درباره علت تصمیم یکی از بانک های دولتی عربستان برای خرید 30 درصد سهام دو روزنامه یاد شده و چگونگی بسته شدن قرارداد آن همچنان مطرح است.

این روزنامه نوشت: تصمیم برای تحقیقاتی که در دوره نخست وزیری ترزا انجام شد، می تواند باعث نگرانی بوریس جانسون نخست وزیر فعلی گردد که روابط مستحکمی با لبدیف و جرج آزبورن سردبیر روزنامه ایندپندنت دارد که هم اکنون بحث ها درخصوص ریاست احتمالی وی بر صندوق بین المللی پول در جریان است.

روزنامه گاردین توضیح داد: براساس قرارداد یاد شده، روزنامه ایندپندنت یک سری سایت به زبان های خارجی برای مخاطبان دنیا عرب راه اندازی نموده است و شاغلان این سایت ها هم کارمندان گروه تحقیقات و بازاریابی عربستان هستند. بعضی از روزنامه نگارانی که کار فراوری محتوا را برعهده دارند، در شهر ریاض پایتخت عربستان مستقر هستند که در پایین ترین فهرست آزادی مطبوعات در دنیا واقع است.

به نوشته گاردین، با وجود اینکه سایت های وابسته به روزنامه ایندیپندنت به زبان های خارجی است، اما بعضی از مقالات را از سایت های اصلی به زبان انگلیسی میگیرد اما کارمندان این روزنامه که مقیم لندن هستند، ملاحظه نموده اند که مطالب انتقادی از عربستان در بیشتر مواقع در سایت های روزنامه به زبان های خارجی به غیر از انگلیسی منتشر نمی گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 346

به "ایندیپندنت بوق تبلیغاتی جدید بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایندیپندنت بوق تبلیغاتی جدید بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید