این افراد نباید جگر مرغ بخورند

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران : یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: جگر مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است و مقادیر بالایی از پروتئین را به همراه حداقل کالری فراهم می نماید.

این افراد نباید جگر مرغ بخورند

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران ، محمدتقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: مصرف جگر مرغ و گنجاندن آن در رژیم غذایی، فواید فراوانی دارد. این ماده غذایی سرشاز از منابع غنی ویتامین های گروه A و D است.

او اضافه نمود: جگر مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است و مقادیر بالایی از پروتئین را به همراه حداقل کالری فراهم می نماید. این پروتئین شامل 9 آمینو اسید است، این آمینو اسید ها به عنوان بلوک های سازنده برای بدن ما عمل می نمایند بنابراین مصرف این محصول به عنوان یک ماده غذایی خوب به همه توصیه می گردد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: افرادی که از کم خونی رنج می برند، می توانند از جگر مرغ به عنوان یک غذای کامل در وعده های غذایی استفاده نمایند.

انوشه گفت: به طور معمول زنان و بچه ها بیشتر درگیر بیماری کم خونی هستند و مصرف این فرآورده دامی تا حد زیادی می تواند در درمان بیماری آن ها تاثیرگذار باشد.

او تاکید نمود: افرادی که میزان چربی و کلسترول منفی آن ها بالاست نمی توانند از جگر مرغ استفاده نمایند و بهتر است از مصرف آن خودداری نمایند و به جای آن کسانی که میزان چربی بدن آن ها در حد نرمال است می توانند از این محصول استفاده نمایند.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه نمود: جگر مرغ به عنوان یک منبع غنی از آهن شناخته شده و انواع ویتامین های گروه های مختلف را در خود جای داده است.

انوشه یادآوری کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد سلامت مرغی است که جگر آن پس از ذبح، بسته بندی و روانه بازار مصرف می گردد و به دست مصرف نمایندگان می رسد. برای پرورش بعضی از مرغ های موجود در بازار از مقدار زیادی آنتی بیوتیک و انواع هورمون ها استفاده می گردد و در نهایت جگر آن نیز به عنوان یک ماده غذایی ناسالم محسوب می گردد.

این پزشک متخصص تغذیه و رژیم درمانی بیان نمود: افراد باید پیش از خرید جگر مرغ از سلامت آن مطمئن شوند و سپس آن را تهیه نمایند. در حال حاضر جگر مرغ، بازار مصرف خوب و گسترده ای در میان مردم به خود اختصاص داده است، بنابراین نحوه پرورش و تغذیه مرغ ها بسیار اهمیت دارد و مسئولان مربوطه در ابن حوزه باید با دقت و سخت گیری بیشتری بر آن نظارت نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1196

به "این افراد نباید جگر مرغ بخورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این افراد نباید جگر مرغ بخورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید