برداشت زعفران از بوستان شقایق مهر ، آموزش کاشت زعفران در خانه

به گزارش مجله افتخار، شیوه های کاشت و تکثیر زعفران برای نخستین بار در مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق به شهروندان آموزش داده می گردد.

برداشت زعفران از بوستان شقایق مهر ، آموزش کاشت زعفران در خانه

به گزارش خبرنگاران، رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه2 گفت: با توجه به کاشت زعفران در مزرعه مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق و برداشت نخستین محصول و استقبال شهروندان برای آشنایی با شیوه کاشت این گیاه، پیش بینی شد تا نخستین دوره آموزشی برگزار گردد.

محسن مجدآبادی ادامه داد: نخستین دوره آموزشی در 2 جلسه روزهای 13 و 20 آذرماه درباره نحوه کاشت و تکثیر زعفران در خانه و باغچه برگزار می گردد و علاقه مندان به شرکت در این دوره ها می توانند ساعت 9:30 به مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق در بوستان شقایق مهر محله سعادت آباد مراجعه نمایند.

او با بیان اینکه امکان کاشت زعفران از آذر تا خرداد ماه فراهم است، اضافه کرد: با یادگیری شیوه کاشت و تکثیر و تهیه پیازچه زعفران شهروندان می توانند این گیاه را در ساختمان های کوچک و آپارتمان و داخل جعبه هم پرورش دهند.

مجدآبادی درباره کاشت زعفران در مزرعه خانوادگی بوستان شقایق مهر هم گفت: وسعت این باغچه به 10 مترمربع می رسد و به تازگی نخستین محصول زعفران از آن برداشت شده است و در آینده هم این روند ادامه دارد.

مرکز تحقیقات گل و گیاه شقایق در محله سعادت آباد، بالاتر از میدان طهرانی مقدم، خیابان عبقری، داخل بوستان شقایق مهر قرار گرفته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2124

به "برداشت زعفران از بوستان شقایق مهر ، آموزش کاشت زعفران در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت زعفران از بوستان شقایق مهر ، آموزش کاشت زعفران در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید