بفرمایید مشاوره تلفنی رایگان

به گزارش مجله افتخار، ویروس کووید 19 خدمات مشاوره ای منطقه13را رایگان و غیرحضوری کرد.

بفرمایید مشاوره تلفنی رایگان

خبرنگاران-پروانه بهرام نژاد: این روزها با تأکید پزشکان بر ضرورت کاهش حضور شهروندان در بیرون از خانه، خدمات اداره سلامت شهرداری منطقه13به ویژه مشاوره های این مرکز غیرحضوری انجام می گردد. سجاد سبحانی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه 13 درباره ارائه خدمات روانشناختی به شهروندان می گوید: ارائه خدمات مشاوره روانشناسی مدیریت بحران استرس به صورت غیرحضوری و تلفنی در محله های سیزده گانه داریم که این طرح با مشارکت سراهای محله درحال برگزاری است تا به شهروندان در این زمینه یاری و شاهد کاهش تردد آنها در معابر باشیم. او می افزاید: همچنین در این راستا فراوری محتوا و ضبط کلیپ های تصویری مشاوران این مجموعه را درباره بحران مدیریت استرس هم انجام می دهیم.

خدمات غیرحضوری و رایگان

طرح ارائه خدمات مشاوره تلفنی و غیرحضوری به شهروندان زیرنظر اداره ورزش و سلامت شهرداری منطقه13 درحال اجرا است که مهرداد احمدی شهرابی سرپرست این اداره دراین باره بیشتر شرح می دهد: باتوجه به اینکه همه کارگاه های سلامت و مشاوره های ما حضوری و به صورت تجمعی برگزار می شد، ما آنها را به خاطر شیوع ویروس کرونا کنسل کردیم. از این رو به ابتکار خودمان با مشاوران و روانشناسان سراهای محله صحبت کردیم تا به صورت غیرحضوری به شهروندان خدمات ارائه دهند که اکنون در سراهای محله مشاوره تلفنی با اولویت موضوعی مدیریت بحران استرس هم برای بزرگسالان هم برای بچه ها انجام می گردد. چراکه مدیریت بحران استرس یکی از مهم ترین چالش های فعلی جامعه ما در این بخش است.

اجرا تا بازگشت به شرایط عادی

طرح مشاوره غیرحضوری در همه سراهای محله سیزده گانه منطقه13 اجرا خواهدشد اما درحال حاضر محله های حافظیه، شورا، زاهدگیلانی، صفا و اسدی پیشگام اجرای این طرح هستند. احمدی شهرابی دراین باره می گوید: در این طرح مردم در روزهای مشخص شده با شماره تماسی که اعلام شده ارتباط برقرار نموده و در صورت آزاد بودن خط با مشاور صحبت می نمایند. شهروندان تا به امروز از این طرح خیلی استقبال نموده اند و ما آن را تا بازگشت شرایط به روال عادی اجرا خواهیم کرد. سرپرست اداره ورزش و سلامت شهرداری منطقه13 ادامه می دهد: در این طرح، مشاوره ها توسط کارشناسان ارشد و افراد دارای نظام خدمت ارائه می گردد و شهروندان می توانند در موضوع مربوطه و سایر موضوع ها و مسائل خودشان از هدایت این افراد بهره مند شوند.

با این شماره ها تماس بگیرید

طرح مشاوره غیرحضوری در محله شهیداسدی شنبه ها از ساعت 9تا15 و به وسیله تماس با شماره 33323815 انجام می گردد. در محله زاهدگیلانی نیز چهارشنبه ها از ساعت 9 تا 13 تماس با شماره 33341123امکان پذیر است. همچنین در محله شوار هم این طرح سه شنبه ها از ساعت 9تا 15 انجام می گردد. این میان روزهای زوج برای محله حافظیه درنظر گرفته شده و کارشناسان از ساعت 9تا12 با شماره 09352535411پاسخگوی شهروندان خواهندبود. در محله صفا نیز این طرح دوشنبه ها از ساعت 9تا 13 با شماره 33352412 مشاوره غیرحضوری انجام می گردد

آموزش تصویری

تهیه فیلم های مدیریت استرس و انتشار در گروه های محلی، یکی دیگر از اقدامات این اداره برای یاری به شهروندان در مواجهه به کووید 19 است. احمدی شهرابی می گوید: همچنین با مشاوران و روانشناسان مجموعه هماهنگ نموده ایم کلیپ های تصویری با موضوع های بحران و روانشناسی آماده نمایند تا در گروه های مرجع هر محله تا آموزش ها ادامه داشته باشد. علاوه براینها با ترجمه فیلم های آموزشی و کلیپ های خارجی معتبر با موضوعاتی چون مثل چه کنیم تا کرونا نگیریم و صداگذاری آنها به دنبال آموزش هرچه بیشتر عموم شهروندان هستیم.

غربالگری شهروندان و کارکنان

این روزها اگر گذرتان به هریک از ساختمان های شهرداری منطقه 13بیوفتد می توانید از امکان طرح غربالگری کارکنان و مراجعان این مراکز بهره مند شوید. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 13دراین باره می گوید: طرح غربالگری اولیه این بیماری با استفاده از دستگاه های دیجیتال تب سنج لیزری در ورودی همه ساختمان های شهرداری این منطقه شروع شده است و تا انتها اسفند ماه ادامه دارد. در این طرح کارشناسان سلامت مستقر در ورودی ساختمان ها، دمای بدن کارکنان را با استفاده از دستگاه تب سنج سنجیده و افراد با دمای بالای 38 درجه برای معاینات بعدی به درمانگاه شهرداری منطقه معرفی می نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 812

به "بفرمایید مشاوره تلفنی رایگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بفرمایید مشاوره تلفنی رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید