بیانیه تند و تیز تایوان علیه چین در سالروز تیان آنمن

به گزارش مجله افتخار، دولت تایوان امروز (پنجشنبه) از چین خواست تا قدرت را به مردم بازگردانده و به جای خودداری از مواجهه با معترضان دموکراسی خواه در پکن بابت سرکوب خونبار 1989 در میدان تیان آنمن، دست به اصلاحات سیاسی واقعی بزند.

بیانیه تند و تیز تایوان علیه چین در سالروز تیان آنمن

به نقل از خبرگزاری رویترز، روز جمعه سی و دومین سالروز مداخله نیروهای چینی برای پایان دادن به ناآرامی تحت رهبری دانشجویان در داخل و اطراف میدان تیان آنمن است. مقام های چین برگزاری هرگونه مرنام عمومی را منع کرده اند.

دولت تایوان در آستانه ناآرامی تیان آنمن در بیانیه ای گفت: پکن از ابراز تاسف از آنچه رخ داده یا تامل کردن در اشتباهاتش خودداری کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما ابراز تأسف کرده و طرف مقابل را به اجرای اصلاحات سیاسی مردم مدار، توقف سرکوب خواسته های دموکراتیک مردم و بازگشت قدرت به مردم در اسرع وقت دعوت می کنیم.

دولت تایوان با توصیف حزب کمونیست حاکم چین به نام دیکتاتوری تک حزبی بیان نمود: سرکوب پکن در داخل و در هنگ کنگ مغایر با ارزش های جهانی و قوانین بین المللی است. آنها نه تنها تعارضات اجتماعی عمیق جامعه خود را عمیق تر می کنند و به دشواری اصلاح سیستماتیک می افزایند، بلکه خطر تعارض را ایجاد می کنند و بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر می گذارند.

دفتر امور تایوان در چین هنوز اظهارنظری نکرده است. تایوان معمولا در سالروز اتفاقات میدان تیان آنمن برای انتقاد از دولت چین استفاده کرده و از آن می خواهد تا با آنچه انجام داده، روبرو شود. روز جمعه، فعالان در تایپه مرنامی به مناسبت سرکوب تیان آنمن برگزار می کنند که بابت پاندمی کرونا بسیار کوچکتر از سال های پیش خواهد بود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1674

به "بیانیه تند و تیز تایوان علیه چین در سالروز تیان آنمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه تند و تیز تایوان علیه چین در سالروز تیان آنمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید