پامپئو از چین بابت اقداماتش در مرز با هند انتقاد کرد

به گزارش مجله افتخار، وزیر خارجه آمریکا گفته که اقدامات چین در مرز با هند یا در هنگ کنگ و یا دریای چین جنوبی بخشی از رفتار حزب حاکم کمونیست در پکن در سال گذشته میلادی بوده است.

پامپئو از چین بابت اقداماتش در مرز با هند انتقاد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نوشته روزنامه تایمز آو ایندیا، نیروهای هندی و چینی برای مدت چهار هفته در خط واقعی کنترل واقع در کوهستان های منطقه لداخ درگیری داشته اند. هر دو کشور مذاکراتی را در سطوح دیپلماتیک و نظامی برای حل این مناقشه برگزار می نمایند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا درباره این مناقشه گفته است: ما امروز شاهد افزایش تحرکات نظامی چین در شمال هند و منطقه خط واقعی کنترل در مرز با هند هستیم.

وی ادامه داد: حزب حاکم کمونیست چین به تاخیر در واکنش دنیای به پاندمی ویروس کرونا ادامه می دهد که از ووهان آغاز شد. همچنین آزادی مردم هنگ کنگ را با ارائه قانون امنیت ملی در معرض خطر قرار داده است. اینها دو مورد از رفتار حزب حاکم چین هستند. ماهیت این اقدامات این است که چین به کوشش هایش برای سرقت مالکیت معنوی و تحریکاتش در دریای چین جنوبی ادامه می دهد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین ادامه داد، اینها بخشی از اقداماتی هستند که رژیم های مستبد انجام می دهند و این رفتارها نه تنها بر مردم چین بلکه بر هنگ کنگی ها و مردم سراسر دنیا تاثیر می گذارند. ایالات متحده مسؤولیت و ظرفیتی برای مقابله با اینها دارد و مطمئن است که مردم آمریکا با یک سیاست خارجی که تهدیدها از سوی چین را به رسمیت می شناسد، به صورت کامل و مناسب اداره می شوند.

وی همچنین به این مساله اشاره نمود: این اقدامات از سوی دولت چین مربوط به شش ماه گذشته نمی گردد. ما در سال های گذشته نیز شاهد بودیم که چین تاسیسات نظامی خود را در دریای چین شرقی و جنوبی ایجاد نموده و سپس اقدامات تهاجمی بیشتری انجام داده است. من به هند اشاره می کنم. شما به دریای چین جنوبی اشاره می کنید. ما می بینیم که آنها به دنبال ایجاد بنادری در سراسر دنیا تحت عنوان ابتکارعمل کمربند و جاده هستند تا با استفاده از آنها، نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق را جابجا نمایند. ما شاهد بوده ایم که کوشش های چین برای گسترش نظامی در مناطق مختلف ادامه دارند. در 20 سال گذشته، آمریکا به این اقدامات در یک روش واقعی واکنش نشان نداده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 994

به "پامپئو از چین بابت اقداماتش در مرز با هند انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو از چین بابت اقداماتش در مرز با هند انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید