تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که شرکت مخابرات ایران چه برنامه ای برای یاری به تحقق طرح ملی و بزرگ دولت درباره توسعه شبکه فیبر نوری دارد یا خیر گفت: راه اندازی 20 میلیون پورت پرسرعت در بستر فیبر نوری کار بسیار بزرگی است که شرکت مخابرات ایران آمادگی هرگونه همکاری را در این زمینه دارد و ما از دولت توقع داریم که از شرکت مخابرات ایران و سایر اپراتورها حمایت همه جانبه کند.

تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور

وی اضافه کرد: عملاً استفاده از شبکه فیبر نوری از سال 68 در دستور کار شرکت مخابرات ایران نهاده شد و اجرای آن از سال 1369 شروع شد و هم اکنون حدود 175 هزار کیلومتر بستر فیبر نوری به عنوان زیرساختی امن و مطمئن و با ظرفیت بالا در دست استفاده نمایندگان و ذی نفعان این شبکه مطمئن است.

بیدخام با اشاره به این که در سال های اخیر به سبب نبود منابع، شبکه فیبر نوری و ارتباطی کشور توسعه کافی نیافته ، گفت: عملاً تورم موجود و قیمت تمام شده بالای توسعه شبکه های ارتباطی به خصوص شبکه فیبر نوری باعث شد جذابیت لازم در میان اپراتورها و شرکت مخابرات برای توسعه شبکه فیبر نوری به وجود نیاید.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: تعرفه های موجود در حوزه ارتباطی به خصوص مخابرات مربوط به 12 سال پیش است و با وجود تورم رو به افزایش، اما تعرفه های حوزه ارتباطی تغییری پیدا ننموده است و به همین دلیل در مورد نگهداری خطوط ارتباطی باتوجه به تورم موجود و نبود منابع دچار مشکل هستیم.

بیدخام در ادامه گفت: برای اینکه بخواهیم توسعه ای حداقلی در شبکه فیبر نوری داشته باشیم حداقل به 10 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج داریم، اما باتوجه به منابع موجود و درآمدهای ثابت شرکت مخابرات و افزایش سرسام آور هزینه ها، عملاً امکان سرمایه گذاری وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: برترین راه چاره برای اجرای این طرح، حمایت همه جانبه دولت و حاکمیت از اپراتورها و شرکت مخابرات ایران است تا این طرح به خاتمه برسد.

وی ابراز امیدواری کرد با ترمیم تعرفه های حوزه ارتباطی به خصوص حوزه ثابت شرکت مخابرات ایران، شاهد توسعه شبکه فیبر نوری کشور باشیم.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: متأسفانه هرچند وقت یک بار مشاهده می گردد بعضی ها با اظهار نظرهای غیرکارشناسی ادعا می نمایند که شرکت مخابرات ایران در این باره انحصار ایجاد نموده است درحالی که این شرکت به عنوان قدیمی ترین شرکت حوزه اپراتوری کشور آماده هرگونه همکاری و ارائه تسهیلات به اپراتورهای مختلف در حوزه ارتباطات ثابت و سیار است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1401 بروزرسانی: 23 خرداد 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2019

به "تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق طرح توسعه فیبر نوری دولت؛ نیازمند حمایت از مخابرات و اپراتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید