خانه ای که 40 متر جابجا شد تا خراب نشود!

به گزارش مجله افتخار، خانه ای که 40 متر جابجا شد

در دنیا اتفاقات عجیب زیادی می افتد، اتفاق هایی که گاهی خود را در قالب پدیده های طبیعی نادر و گاهی هم خود را در بناهای عجیب و غریب نشان می دهند. تا به حال درباره جابجایی خانه ها چیزی شنیده اید؟ حتما به نظرتان این کار غیر ممکن است و فکر می کنید که با کمی تکان خوردن آن ساختمان فرو می ریزد اما در چین ساختمانی به بزرگی سه طبقه حدود 40 متر جابجا شد تا از خطر تخریب در امان بماند! اینکه این ساختمان چطور حرکت کرد و چگونه بدون کوچک ترین خرابی به مکان جدید منتقل شد داستان جالبی دارد که در ادامه آن را می خوانید، خبرنگاران را همراهی کنید.

خانه ای که 40 متر جابجا شد تا خراب نشود!

در جنوب استان جیانگشی چین مردی تصمیم گرفت برای جلوگیری از تخریب خانه اش، کل ساختمان را به اندازه 40 متر جابجا کند؛ آن هم توسط یک ریل چوبی و یک نوع قرقره! این کشاورز در سال 2014 یک ساختمان 3 طبقه در شهر Zhouxi ساخت و خرسند بود که بالاخره توانسته خانه آرزوهایش را بسازد. او و خانواده اش حدود 1 سال در این خانه زندگی کردند تا اینکه مسئولان محلی به آن ها خبر دادند که خانه شان در راستا ساخت جاده جدید واقع شده است و باید خراب شود!

شهرداری قبول کرد که خسارت او را تمام و کمال پرداخت کند اما از آن جایی که کشاورز سال ها زمان برای ساخت این خانه گذاشته و حدود 160 هزار دلار خرج کرده بود طاقت نداشت که ببیند خانه اش به این زودی خراب شود! برای همین به دنبال راه چارهی گشت تا مانع از خراب شدن خانه اش شود.

در سپتامبر سال 2017، یک تیم کار کشته شروع به کار بر روی این خانه کردند تا خانه را از پی اش جدا کنند و همزمان زمین چند متر آن طرف تر را برای انتقال این خانه آماده کنند. با اینکه 40 متر جابجایی به نظر، زیاد نمی آید اما باید این نکته را در نظر گرفت که این خانه سه طبقه 1000 تن وزن داشت و جابجایی اش اصلا کار آسان و یا سریعی نبود. کل این جابجایی حدود یک ماه و نیم زمان برد و برای آن حدود 1000 تخته چوبی به کار رفت. این طور که از تصاویر مشخص است ساختمان از روی زمین بلند و بر روی ریل چوبی قرار گرفت و در این لحظه به آرامی توسط طناب های محکم و قرقره کشیده شد.

بعد از اینکه دوست کشاورز از این مشکل باخبر شد به او پیشنهاد داد تا با شرکت یانچنگ تماس بگیرد، شرکتی که متخصص جابجا کردن خانه ها در مسافت کم بود! از آن جایی که این کشاورز چاره ای به جز خراب کردن خانه اش نداشت به امید رسیدن به یک راه چاره با این شرکت تماس گرفت. دولت چین قبول کرده بود که در ازای خراب کردن و جابجایی این خانه حدود 63 هزار دلار خسارات پرداخت کند اما کشاورز می خواست تمام این پول را در اختیار آن شرکت بگذارد به شرطی که خانه بدون کوچک ترین آسیبی جابجا شود. شرکت بعد از بازرسی خانه گفت که جابجایی ممکن است؛ آن هم با پولی بسیار کمتر از چیزی که کشاورز انتظار داشت! در مصاحبه ای که بعدها با این کشاورز انجام شد او گفت که حتی اگر قرار بود تمام 63 هزار دلار را هم برای جابجایی خانه به آن شرکت بدهد باز هم می ارزید.

بعد از جابجایی پیروز خانه، زمان آن فرا رسید تا این تیم حرفه ای دستمزد بالای خود را دریافت کند. کشاورز 35 هزار دلار به شرکت و همینطور 17 هزار و 500 دلار هم برای جداسازی خانه از پی و نوسازی کل طبقه پرداخت کرد. با این حال، 52 هزار و 500 دلار، چندین هزار دلار کمتر از مقداری بود که کشاورز انتظار داشت. اما به طور غیر منتظره ای شهردار برای جبران تخریب و جابجایی این خانه 108 هزار دلار به کشاورز داد و او با این جابجایی نه تنها خانه اش را سالم نگه داشت بلکه سود زیادی هم به جیب زد.

با وجود پیروزیت ظاهری در جابجایی این خانه ولی عده ای نسبت به آن کاملا بدبین هستند و می گویند امکان ندارد خانه سالم مانده باشد! به عقیده آن ها این جابجایی به دلیل جدا شدن از پی اصلی، ساختار خانه را ضعیف و بر روی دیوارها ترک هایی ایجاد کرده است. با این حال کشاورز می گوید که به همراه خانواده اش حدود 3 ماه است که در این خانه جابجا شده زندگی می کند و تا به حال هیچ ترکی را بر روی در و دیوارها ندیده است. به علاوه از نظر این کشاورز از آن جایی که پی بهتری برای خانه درست شده ساختمان محکم تر از قبل هم شده است! او این کار را به همه کسانی که در چنین شرایطی قرار گرفته اند و خانه هایشان در معرض تخریب است پیشنهاد می کند تا با انجام آن در پول و زمان شان صرفه جویی کنند و از طرفی آلودگی های محیطی را هم کاهش دهند.

منبع: odditycentral.com

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 452

به "خانه ای که 40 متر جابجا شد تا خراب نشود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ای که 40 متر جابجا شد تا خراب نشود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید