خانه های بهداشت خراسان رضوی احتیاج به بازسازی دارد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساختمان خانه های بهداشت خراسان رضوی، فرسوده است و باید برای بازسازی و بهسازی آن ها اعتبار معین گردد.

خانه های بهداشت خراسان رضوی احتیاج به بازسازی دارد

جهت دریافت خدمات طراحی و بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

رضا سعیدی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در مشهد مقدس اظهار کرد: نزدیک به 1500 خانه بهداشت و پایگاه بهداشتی در روستاها و شهرهای استان فعال هستند.

وی بیان نمود: تعداد این پایگاه ها در سطح کشور، قریب به 20 هزار مرکز است و این مسئله بیانگر سهم به نسبت مناسب خراسان رضوی در تعداد پایگاه های بهداشتی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد توضیح داد: نکته شایان توجه این است که عمده مراکز بهداشتی فعال در خراسان رضوی، دارای ساختمان هایی قدیمی و فرسوده هستند و این مسئله شایسته بخش بهداشت و درمان استان نیست.

سعیدی گفت: باید اعتبارات لازم برای بهسازی این مراکز تأمین گردد، اما در سال های اخیر این اتفاق نیفتاده و این مسئله بیانگر این است که برای حوزه بهداشت اهمیت زیادی قائل نیستیم.

اولویت وزارت بهداشت پیشگیری باشد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با اشاره به آغاز به کار وزیر بهداشت جدید توضیح داد: سرمایه گذاری در مقوله پیشگیری باید یکی از اولویت های اصلی وزارت بهداشت باشد زیرا در سال های اخیر شاهد این مسئله بودیم که عمده تمرکز وزارت بهداشت متوجه مقوله درمان بوده است.

سعیدی گفت: وزارت بهداشت نباید رویکردی بیمارمحور داشته باشد، بلکه باید زمینه های افزایش ضریب ایمنی در جامعه را افزایش دهیم تا از این طریق مقوله پیشگیری پررنگ گردد.

وی بیان کرد: برای مثال اگر استانداردهای خودروسازی ارتقا پیدا کند، دیگر نیازی نیست که تعداد آمبولانس های جاده ای را افزایش دهید، زیرا میزان تصادفات کاهش پیدا می نماید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سرانجام خواهان تشکیل معاونت سلامت در سطح استانداری های کشور شد و گفت: امیدوارم معاونت سلامت نیز در کنار سایر معاونت ها در استانداری ها آغاز به فعالیت کند، زیرا ضرورت این مسئله کاملا حس می گردد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 849

به "خانه های بهداشت خراسان رضوی احتیاج به بازسازی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه های بهداشت خراسان رضوی احتیاج به بازسازی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید