خبرنگاران ارزش تولیدات کشاورزی لرستان هفت هزار میلیارد تومان است

به گزارش مجله افتخار، خرم آباد- خبرنگاران- رییس جهادکشاورزی لرستان گفت: ارزش محصولات کشاورزی فراوری شده در این استان سالانه به هفت هزار میلیارد تومان می رسد.

خبرنگاران ارزش تولیدات کشاورزی لرستان هفت هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرنگاران ، اسفندیار حسنی مقدم روز آدینه با اشاره به اینکه حجم فراوریات کشاورزی استان قبل از انقلاب کمتر از 500 هزار تن بود گفت: اکنون این رقم به حدود سه میلیون تن یعنی شش برابر افزایش پیدا نموده است،

وی اضافه کرد: حدود 2 میلیون و 900 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از جمله 2 میلیون و 200 هزار تن محصولات زراعی ، 300 هزار تن محصولات باغی و 400 هزار تن انواع محصولات دامی اکنون در استان فراوری می گردد.

حسنی مقدم ارزش ریالی فراوریات بخش کشاورزی استان را بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان عنوان نمود و گفت: 20 درصد اشتغال، 19 درصد فراوری ناخالص ملی و 35 درصد صادرات استان متعلق به بخش کشاورزی است.

به گفته وی سال جاری بالغ بر 100 هزار تن انواع کودهای شیمیایی و 25 هزار تن انواع بذور اصلاح شده شامل 17 هزار تن انواع ارقام دیم و 8 هزار تن اراقام آبی بین کشاورزان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: سالیانه 300 هزار تن انواع نهاده های دامی در استان شامل 140 هزار تن ذرت، 80 هزارتن سویا، 60 هزار تن جو و 20 هزار تن سبوس بین دامداران توزیع می گردد.

حسنی مقدم در زمینه تامین واکسن نیز شرح داد: 240 هزار دوز واکسن تب برفکی، شاربن و تب مالت بین دام های سنگین، 18 میلیون دوز واکسن برای دام های سبک و 84 میلیون دوز برای صنعت طیور توزیع شده است که بخش اعظم آن با یارانه دولتی تامین شده است.

وی اضافه کرد: در زمینه بهره وری منابع آب به عنوان اصلی ترین پایه بخش کشاورزی از 185 هزار هکتار اراضی آبی بالغ بر 57 هزار هکتار آن به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده که 30 هزار هکتار آن با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

حسنی مقدم در مورد کشت گیاهان دارویی هم بیان نمود: سطح زیر کشت گیاهان دارویی سه هزار هکتار است که 14 هزار تن از این میزان برداشت می گردد، البته برنامه داریم طی 10 سال سطح زیر کشت گیاهان دارویی را به 18 هزار هکتار افزایش دهیم که با تحقق آن 45 هزار شغل ایجاد می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1396

به "خبرنگاران ارزش تولیدات کشاورزی لرستان هفت هزار میلیارد تومان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارزش تولیدات کشاورزی لرستان هفت هزار میلیارد تومان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید