خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه چاره مقابله با کرونا است

به گزارش مجله افتخار، سبزوار- خبرنگاران- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با رعایت فاصله های لازم و عدم شکل گیری اجتماع بهترین راه چاره مقابله با کرونا است.

خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه چاره مقابله با کرونا است

اسماعیل نصرآبادی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: فاصله گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که اجرای پیروز آن با مشارکت مردم نقش مهمی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا دارد.

وی توضیح داد: همزمان با شروع اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی تدابیر کنترلی در نقاط ورودی شهرستان سبزوار تشدید شده است و ورود افراد غیر بومی به سبزوار و خودروهایی که پلاک این شهرستان نیستند ممنوع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار سبزوار گفت: تمامی ورودی های اصلی و فرعی شهر سبزوار بسته شده و خودروها در محل ورودی پایانه مسافربری و میدان خلیج فارس پایش و آنالیز می شوند.

نصرآبادی اضافه نمود: خودروهایی که رانندگان آنها در سبزوار غیر مقیم هستند در صورت سرپیچی از اعمال محدودیت ها بر مبنای قانون جدید 500 هزار تومان جریمه و خودروی آنها به مدت یک ماه توقیف می گردد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در سبزوار اغلب صنوف به جز نانوایی ها، سوپرمارکت ها و بعضی واحدهای صنفی ضروری تعطیل شده اند که در صورت سرپیچی از اجرای این مصوبه مهر و موم می شوند.

شمار افراد مبتلا به ویروس کووید 19 عامل بیماری کرونا در شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در غرب خراسان رضوی به 98نفر رسیده که تا به امروز 12تن از آنان فوت نموده اند.

سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار گرفته است.

طرح فاصله گذاری اجتماعی یک مصوبه ملی است که از سوی کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مستقر در وزارت کشور، مدیریت، اجرا و نظارت می گردد.

مدت مشخص شده برای اجرای این طرح هشتم تا پانزدهم فرودین ماه جاری است که در صورت تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمدید خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فاصله گذاری اجتماعی به معنای کوشش برای به حداقل رساندن تماس های بین فردی است.

این تصمیم شامل شهروندانی است که فاقد علائم ظاهری ابتلا به بیماری کرونا هستند، یعنی بیمار یا مشکوک به ابتلای به کرونا نیستند اما ممکن است ناقل ویروس عامل این بیماری باشند.

بر این اساس سیاست فاصله گذاری اجتماعی برای قطع چرخه انتقال ویروس در میان مردم عادی اتخاذ شده است.

اجرای این طرح مراحل مختلفی دارد که بعضی از آن پیشتر اجرا شده و اینک اقداماتی دیگر بر تمهیدات گذشته اضافه نموده می گردد.

از جمله اقدامات در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که تا به امروز نیز اجرایی شده تعطیلی مدارس، دانشگاه ها، مراکز خرید غیرضروری، اماکن ورزش عمومی و همچنین ممانعت از برپایی تجمع هایی مانند مراسم ختم و عروسی است.

به حداقل رساندن مسافرت های بین شهری نیز از مواردی است که در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی پیگیری می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 865

به "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه چاره مقابله با کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح فاصله گذاری اجتماعی بهترین راه چاره مقابله با کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید