خبرنگاران موارد ابتلا به کرونا در آفریقا از مرز 3.6 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش مجله افتخار، تهران - خبرنگاران - مرکز کنترل و پیشگیری بیماری در آفریقا بیان کرد که موارد ابتلای تایید شده به ویروس کرونا در این قاره از سه میلیون و 660 هزار نفر عبور نموده و آفریقای جنوبی در میان کشورهای قاره سیاه بیشترین تعداد فوتی ها را داشته است.

خبرنگاران موارد ابتلا به کرونا در آفریقا از مرز 3.6 میلیون نفر عبور کرد

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش امروز (سه شنبه) روزنامه آنلاین مغرب ایمرجنت الجزایر، به گفته مقامات این مرکز، موارد تایید شده ابتلا به کرونا در قاره آفریقا تا دیروز به سه میلیون و 667 هزار و 546 نفر رسیده است.

در این میان، 95 هزار و 75 نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند. همچنین سه میلیون و 192 هزار و 561 نفر از ابتدای شیوع کرونا در این قاره تا به امروز بهبود یافته اند.

در قاره آفریقا، آفریقای جنوبی که گونه جهش یافته دیگری از کرونا در این کشور از چندی پیش شناسایی شده، از نظر ابتلا بیشترین تاثیرپذیری را داشته و آفریقای شمالی از این حیث در صندلی بعدی قرار گرفته است.

آفریقای جنوبی، مغرب، تونس، مصر و اتیوپی در قاره آفریقا بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا را متحمل شده اند.

در میان کشورهای آفریقایی، آفریقای جنوبی با 46 هزار و 290 فوتی بیشترین تلفات ناشی از کرونا را داشته است.

یکی از مسائل مهم در ارتباط با کرونا در قاره آفریقا دشواری های دسترسی به واکسن ضد کووید -19 در این قاره است؛ پیشتر و با طرح مساله انحصاری کردن واکسن در اروپا، این مساله واکنش مقامات آفریقایی را به دنبال داشت.

دو هفته پیش، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که میلیون ها نفر در این کشور شرایط سختی را با توجه به گسترش همه گیری در پی بروز گونه جهش یافته دیگری از این ویروس سپری می نمایند، به کشورهای ثروتمند نسبت به هر گونه ملی گرایی در ارتباط با واکسن و انحصاری کردن، آن هشدار داد.

انتقاد سریل رامافوسا (Cyril Ramaphosa) در نشست مجازی مجمع مالی داووس به دنبال آن صورت گرفت که شرکت مدرنا از کارایی واکسن خود در برابر انواع شیوع یافته ویروس کرونا در بریتانیا و آفریقای جنوبی خبر داده بود. البته این شرکت با اشاره به کاهش سطح ایمنی یا مصونیت افراد واکسینه شده در برابر نوع جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، خاطرنشان کرد که در نظر دارد جهت احتیاط آزمایش هایی را برای تزریق یک دوز اضافی از واکسن را که به طور خاص برای پیشگیری از ابتلا به نوع جهش یافته ویروس در آفریقای جنوبی فراوری شده است، شروع کند.

تداوم واکنش ها به ملی گرایی در مورد واکسن؛ آفریقا منتظر حمایت قدرت های عظیم

در تازه ترین واکنش ها، رئیس جمهوری رواندا نسبت به پیامدهای مالی جهانی تاخیر در دسترسی قاره آفریقا به واکسن کووید- 19 هشدار داده است.

به گزارش روز سه شنبه رادیو بین المللی فرانسه، پل کاگامه در ستونی که در تارنمای روزنامه گاردین منتشر شد، به ملی گرایی در مورد واکسن های ضد کووید 19 از سوی آمریکا و اروپا اشاره می نماید و با مورد سرزنش قرار دادن خرید دوزهای بیش از مقدار مورد احتیاج این کشورها اضافه نمود: آفریقا منتظر خیریه نیست، ولی منتظر شفافیت و برابری است.

او نوشت: تاخیر در دسترسی کشورهای بسیار فقیر به واکسن می تواند پیشرفت ها در زمینه توسعه انسانی را ده ها سال تضعیف کند. در حالی که سرمایه گذاری در زمینه واکسیناسیون (ایمن سازی) همه افراد در آینده نزدیک به سود تجارت بین الملل است.

کاگامه اضافه نمود: کشورهای آفریقایی برای دسترسی به واکسن با قیمت مناسب با توجه به ساختار فعلی بازار، به حمایت فعال قدرت های عظیم احتیاج دارند.

رادیو بین المللی فرانسه گزارش کرد: کشور رواندا انتظار دارد به عنوان بخشی از برنامه کواکس بیش از یک میلیون دوز واکسن و به طور عمده واکسن آسترازنکا تا خاتمه ماه فوریه دریافت کند.

کمپین واکسیناسیون در ابتدا برای کادر درمان ، سپس افراد بالای 65 سال و نیز مبتلا به بیماری های خاص شروع می گردد. با این وجود، برای دستیابی به اهداف خود در ایمن سازی 60 درصد جمعیت در مدت 2 سال، رواندا در حال گفت و گو با اتحادیه آفریقا به وسیله ابتکار دسترسی به واکسن در آفریقا (آوات) است.

به گفته یک منبع در وزارت بهداشت رواندا، این کشور همچنین در حال مذاکره دوجانبه با گروه های دارویی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1439

به "خبرنگاران موارد ابتلا به کرونا در آفریقا از مرز 3.6 میلیون نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران موارد ابتلا به کرونا در آفریقا از مرز 3.6 میلیون نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید