خبرنگاران ویروس کرونا در پرتغال؛ شروع واکسیناسیون از ژانویه

به گزارش مجله افتخار، تهران - خبرنگاران - هماهنگ کننده طرح ملی واکسیناسیون کووید-19 پرتغال از واکسیناسیون حدود یک میلیون نفر در این کشور در بازه زمانی ژانویه تا فوریه (دی تا اسفند ماه) اطلاع داد.

خبرنگاران ویروس کرونا در پرتغال؛ شروع واکسیناسیون از ژانویه

به گزارش خبرنگاران به نقل از نشریه ال موندو، فرانسیسکو راموس هماهنگ نماینده طرح ملی واکسیناسیون پرتغال امروز (پنج شنبه) در گفت وگویی با شبکه تلویزیونی آر تی پی گفت بر اساس پیش بینی ها، نخستین محموله از واکسن فایزر در اوایل ماه ژانویه (دی ماه) وارد این کشور شده و در بازه زمانی ژانویه تا فوریه (بهمن- اسفند) فرآیند واکسیناسیون انجام خواهد شد.

به گفته راموس، در مرحله نخست، 950 هزار نفر از جمعیت 10 میلیون نفری پرتغال واکسن دریافت خواهند کرد؛ سپس در اواسط فوریه دومین محموله از واکسن فایزر وارد کشور شده و مقامات بهداشتی نسبت به تایید و خرید واکسن مودرنا نیز تصمیم گیری خواهند کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت پرتغال، سالمندان، کادر بهداشت و درمان و مبتلایان به بیماری های پر خطر، گروه های دارای اولویت دریافت واکسن کووید-19 خواهند بود.

پرتغال از جمله کشورهای اروپایی است که آمار مبتلایان و نیز شمار کسانی که در اثر ابتلا به کووید-19 در این کشور جان باخته اند به شکل چشمگیری از بعضی کشورها از جمله اسپانیا تنها همسایهٔ این کشور کمتر است.

علاوه بر موقعیت خاص جغرافیایی این کشور ده میلیون نفری شبه جزیره ایبری و مرزهای محدود زمینی آن، اعلام شرایط هشدار زودهنگام، مراجعه پایین بیماران کرونایی به بیمارستان و طی دوره درمان در منزل و رعایت مقررات قرنطینه سبب شده پرتغالی ها بتوانند در مهار پیامدهای این بیماری همه گیر کارنامه نسبتا موفقی داشته باشند.

در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا، از روز دوشنبه مقررات منع رفت و آمد شبانه در مناطق وسیعی از پرتغال اعمال می گردد. آنتونیو کاستا نخست وزیر این کشور گفت که این تصمیم 121 منطقه از 308 شهر، از جمله لیسبون پایتخت و کلانشهر پورتو در شمال پرتغال را تحت تأثیر قرار می دهد. علاوه بر این، مردم نباید در دو هفته آینده بین ساعت 13 تا 5 صبح خانه های خود را ترک نمایند.

هر چند اخبار شروع واکسیناسیون ملی در کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری به گوش می رسد اما با این حال تاثیرات شیوع کرونا بر بخش های پائین دستی و اقشار عمدتا متوسط کشورهای جنوب اروپا از جمله پرتغال شدید بوده و می تواند مسائل اجتماعی حادی را برای این کشورها در آینده بوجود آورد. تاثیر کرونا بر صنایع تولیدی نیز بسیار عمیق بوده است و چه بسا منجر به از بین رفتن بخشی از طبقه مولد در اقتصاد این کشور خواهد شد.

بر اساس تازه ترین آمارها در پرتغال تا کنون بیش از 332 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و همچنین افزون بر پنج هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1327

به "خبرنگاران ویروس کرونا در پرتغال؛ شروع واکسیناسیون از ژانویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ویروس کرونا در پرتغال؛ شروع واکسیناسیون از ژانویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید