درخواست ترکیه برای تقویت مناسبات با اتحادیه اروپا

به گزارش مجله افتخار، سخنگوی رئیس جمهور ترکیه خواهان تقویت مناسبات و همکاری ها با اروپا در همه زمینه ها از جمله آغاز فصل جدیدی از مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شد.

درخواست ترکیه برای تقویت مناسبات با اتحادیه اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ابراهیم کالین، سخنگو و مشاور سیاست خارجی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که اخیراً به برلین سفر نموده است از تمایل ترکیه برای تقویت مناسبات بین طرفین سخن گفته و تاکید نمود که این درخواست ترکیه تنها شامل تقویت همکاریها در مسئله پناهندگان و کمکهای اقتصادی بیشتر به ترکیه نبوده، بلکه همه نوع همکاریها از جمله آغاز فصل جدید مذاکرات برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را شامل میگردد.

کالین همچنین بر این مسئله تاکید نمود که ترکیه همچنان مصمم است نقش کلیدی در راه چاره مناقشات در لیبی را ایفا نماید.

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه همچنین درباره مشاورهها درباره یک توافق پناهندگان جدید بین ترکیه و اتحادیه اروپا هم گفت که اردوغان در سفر خود به بروکسل در ماه مارس گذشته از عزم و اراده خود در این باره اطلاع داد.

وی اضافه نمود: از آن زمان حدود 3 ماه گذشته است بدون اینکه دستاوردی حاصل گردد.

این مقام ترک که در گفت وگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ سخن میگفت توضیح داد: حسن نیت، اراده و عزم پایدار در این راستا مطمئناً از طرف اتحادیه اروپا هم وجود دارد، اما متاسفانه مذاکرات در این باره بسیار کند پیش میرود که این مسئله هم به دلیل فرایند بوروکراتیک اتحادیه اروپا و هم فقدان اراده سیاسی رهبری مربوط میگردد.

کالین اضافه نمود: البته با آغاز ریاست دورهای آلمان بر اتحادیه اروپا از اوایل ماه ژوئن مناسبات ترکیه با اتحادیه اروپا میتواند وارد مرحله جدیدی گردد.

وی اضافه نمود: این همکاریهای جدید تنها شامل کمکهای اقتصادی برای پناهندگان سوری نیست بلکه میتواند مربوط به بسیاری مسائل دیگر، یک چشم انداز مشترک از آینده و ایدههای مشترک در زمینه سیاست امنیتی و همچنین امنیت انرژی و نزدیک شدن متقابل فرهنگها و جوامع باشد.

این مقام ترک در دورانی که جهان با چالشهای بزرگی مانند کرونا روبرو است تقویت همکاریها را ضروری دانسته و گفت: همچنین تجدید اتحادیه گمرگی بین اتحادیه اروپا و ترکیه و گشایش فصل جدیدی در مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا میتواند شکل گیرد.

وی همچنین بر لزوم سفرهای بدون ویزا برای شهفرایندان ترک و از سرگیری مذاکرات سیاسی تاکید نمود.

کالین چنین آغاز تازهای در مناسبات بین ترکیه و اتحادیه اروپا را هم به نفع ترکیه و هم به نفع اروپا دانسته و گفت: همکاری بهتر میتواند در زمینه حل مناقشات در منطقه از جمله در لیبی و سوریه موثر باشد.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین از دخالت ترکیه در مناقشات لیبی حمایت نموده و آن را بر اساس درخواست صریح دولت به رسمیت شناخته شده لیبی دانست.

وی خواهان یک فرایند سیاسی برای حل بحران لیبی با مشارکت همه شخصیتهای کلیدی در لیبی شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1017

به "درخواست ترکیه برای تقویت مناسبات با اتحادیه اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست ترکیه برای تقویت مناسبات با اتحادیه اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید