برگزاری نخستین ملاقات مقامات دیپلماتیک آمریکا و چین در آلاسکا

به گزارش مجله افتخار، سخنگوی کاخ سفید بیان کرد که وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه هجدهم مارس برای نخستین بار با مقامات بلندپایه چین ملاقات می نماید.

برگزاری نخستین ملاقات مقامات دیپلماتیک آمریکا و چین در آلاسکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از رویترز، کاخ سفید شامگاه چهارشنبه (به وقت واشنگتن) اظهار داشت که آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده روز پنج شنبه هجدهم ماه مارس در ایالت آلاسکا با مقامات بلندپایه چین ملاقات می نماید.

این نخستین ملاقات دیپلمات های بلندپایه آمریکا و چین، دو ابرقدرت رقیب دنیا، در دوران ریاست جمهوری جو بایدن است.

این ملاقات که در بحبوحه کوشش های دیپلماتیک واشنگتن برای تحکیم ائتلاف های خود در آسیا و اروپا با هدف مهار چین صورت می گیرد، قرار است پس از بازگشت بلینکن از نخستین سفر خارجی خود در مقام وزیر خارجه آمریکا به کشورهای ژاپن و کره جنوبی برگزار گردد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید با اعلام اینکه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در شهر آنکورج ایالت آلاسکا برای ملاقات با دیپلمات های بلندپایه چین همچون وانگ ئی وزیر امور خارجه چین و یانگ جیچی دیپلمات عالیرتبه چینی به آنتونی بلینکن خواهد پیوست، گفت که دولت ایالات متحده روابط خود با چین را دقیقاً به همان شیوه [روابط] با شرکای خود پیش می برد.

ساکی در یک نشست خبری گفت: برای ما مهم است که نخستین ملاقات مقامات دولت [بایدن] با مقامات چین در خاک آمریکا و آن هم پس از ملاقات و رایزنی ما با شرکا و متحدانمان هم در آسیا و هم در اروپا برگزار گردد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه مدعی شد که این ملاقات فرصتی را برای پرداختن به طیف وسیعی از موضوعات از جمله مسائلی فراهم می نماید که دو کشور بر سر آن اختلاف نظر جدی دارند.

لازم به ذکر است که سفارت چین در واشنگتن تا به امروز درباره این ملاقات اظهارنظری نکرده است.

شایان ذکر است، جو بایدن که در ماه میلادی گذشته برای نخستین بار در مقام رئیس جمهور ایالات متحده با شی جینپینگ همتای چینی خود تلفنی تبادل نظر کرد، به بازنگری در ارکان سیاست خارجی واشنگتن در قبال چین متعهد شده است.، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 فروردین 1400 بروزرسانی: 12 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1477

به "برگزاری نخستین ملاقات مقامات دیپلماتیک آمریکا و چین در آلاسکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین ملاقات مقامات دیپلماتیک آمریکا و چین در آلاسکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید