دولت هیچگاه مردم را فراموش نکرده و نخواهد کرد

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - دویست و پانزدهمین جلسه ستاد هماهنگی مالی دولت روز سه شنبه به ریاست رئیس جمهوری برگزار و در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی به عنوان رئیس دوره ای گروه 24 گزارشی از جلسه این گروه که روز دوشنبه با حضور وزیران اقتصاد و دارایی و روسای بانک مرکزی 28 کشورجهان و روسای صندوق بین المللی پول و بانک جهانی تشکیل شد، ارائه کرد.

دولت هیچگاه مردم را فراموش نکرده و نخواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، گزارش گروه 24 حاکی از اثرات شدید اقتصادی کرونا بر اقشار کم درآمد جامعه و ایجاد فقر و بیکاری و همچنین مسائل جدی کشورهای عضو در تامین واکسن مورد احتیاج است. به گفته رئیس کل بانک مرکزی، در مقایسه با رشد منفی فراوری در بیشتر کشورهای دنیا، عملکرد جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در مدیریت آثار کرونا و مثبت کردن نرخ رشد فراوری، برغم فشارهای مضاعف تحریمی، ممتاز ارزیابی شده است.

رئیس جمهوری در این جلسه با بیان اینکه حمایت از معیشت مردم همیشه اولویت دولت تدبیر و امید بوده است، گفت: دولت در سال 1399 طرح های حمایتی مختلفی را اجرا کرد و در بودجه سال 1400 نیز منابع قابل توجهی برای این امر اختصاص یافته است.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در آستانه ماه مبارک رمضان برای گروه های آسیب پذیر بسته معیشتی تدارک دیده است، اضافه کرد: این کمک ها تداوم خواهد یافت تا دولت در برابر تکانه های اقتصادی کمک گر مردم باشد و مردم عزیز، بالاخص اقشار آسیب پذیر اطمینان خاطر داشته باشند که دولت هیچگاه آنها را فراموش نکرده و نخواهد کرد.

در ادامه این جلسه طرح پیشنهادی سامانه الکترونیکی نظام بانکی کشور در زمینه کارت اعتباری مورد آنالیز نهاده شد.

رئیس جمهوری با قدردانی از اقدامات اجرا شده در طول یکسال گذشته برای آماده سازی بستر ارائه تسهیلات بانکی با استفاده از کارت اعتباری، گفت: بی شک الگوی تسهیلات دهی نظام بانکی کشور نیز تغییر می نماید که امید است با آماده سازی سامانه امضای دیجیتال در نظام بانکی گام جدیدی در راستای رونق بازار و افزایش فراوری و راهبرد کلی ساماندهی نظام الکترونیک کشور توسط نظام بانکی برداشته گردد.

روحانی اضافه کرد: با اجرای این طرح گشایش مهمی برای فراوریکنندگان در زنجیره تامین صورت خواهد گرفت و هزینه تامین اقتصادی برای فراوری کاهش قابل توجهی خواهد یافت که یکی از مصادیق شاخص مانع زدایی از فراوری در شروع سال 1400 خواهد بود.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان بورس گزارشی از شرایط بازار سرمایه درسال 1399 و تحلیل عوامل نوسان در این بازار ارائه نمود و برنامه های این سازمان را برای ثبات بخشی به بازار و تداوم تامین اقتصادی فراوری به وسیله بازار سرمایه، تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1527

به "دولت هیچگاه مردم را فراموش نکرده و نخواهد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت هیچگاه مردم را فراموش نکرده و نخواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید