دپوی 3600 کامیون وارداتی در گمرکات

به گزارش مجله افتخار، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: 3600 دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است و هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این، از گمرک ترخیص شد.

دپوی 3600 کامیون وارداتی در گمرکات

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال و فراوری داخل گفت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از سال گذشته کوشش کردند نوسازی ناوگان کامیونی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

نوسازی 4600 دستگاه کامیون از محل واردات کامیون های با عمر 3 سال

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار رسمی که گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام نموده است، تعداد 3600 دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعلاوه یک هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این، از گمرک ترخیص شده بود و بنابراین از محل کامیون های با عمر سه سال و کمتر، تعداد 4600 دستگاه کامیون تا به امروز نوسازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه نمود: پس از ورود دستگاه قضائی به موضوع و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاه های متولی، شرایط ترخیص این کامیون ها تسهیل شد، موانعی که وجود داشت که تا مقدار ای رفع شده است، بعلاوه فرآیندهای دو مرحله ای حذف و یک مرحله ای شد.

وی اضافه نمود: امیدواریم در اسرع وقت این 3600 دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کامیونی کشور اضافه شود تا به این ترتیب میانه سن ناوگان کامیونی کاهش یابد و جزو ناوگان جوان لحاظ شود.

ثبت 200 تقاضای نوسازی ناوگان کامیونی از محل فراوری داخل

امانی بیان نمود: بعلاوه در پروژه نوسازی ناوگان کامیونی، با سه شرکت فراوریکننده داخلی در موضوع فراوری کامیون قرارداد داریم که این قراردادها جاری است و تا به امروز تعدادی از رانندگان برای نوسازی مراجعه نموده اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که از محل فراوری داخل تا به امروز چه اندازه تقاضا ثبت شده است، گفت: نزدیک به 200 دستگاه کامیون از محل فراوری داخل ثبت نام شده است و این کار ادامه دارد، امیدواریم موضوع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را با اصلاح قانون افزایش دهیم که این موضوع قطعاً فرایند استقبال از نوسازی ناوگان داخل را هم افزایش می دهد.

پیگیری افزایش زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات به 10 سال

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: این تسهیلات که 80 درصد قیمت کامیون است، از محل وجوه اداره شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای پرداخت می شود، نرخ سود این تسهیلات میانگین 6 درصد و پنج ساله است، این مدت زمان پرداخت اقساط، کوتاه است و دنبال این هستیم که با اصلاح قانون، مصوبه بگیریم و مدت بازپرداخت اقساط را به 10 سال افزایش دهیم.

سهم 10 درصدی اسقاط کامیون در تأمین اقتصادی کامیون تازه / آورده راننده کمتر از 15 درصد

امانی درباره موضوع اسقاط در این طرح نوسازی ناوگان کامیونی شرح داد: حتماً موضوع اسقاط ناوگان فرسوده مطرح است، ما نوسازی را در دستور کار قرار دادیم بنابراین افزایش ناوگان در دستور کار نیست و در هر دو بخش واردات کامیون با عمر سه سال و فراوری داخل، طبق قانون باید اسقاط کامیون انجام شود.

وی درباره سهم اسقاط کامیون در تأمین اقتصادی خرید کامیون تازه برای راننده، اظهار کرد: از محل اسقاط کامیون ها، قیمت ها فرق دارد، اما تقریباً کمتر از 10 درصد کل رقم کامیون تازه، از محل اسقاط کامیون قدیمی برمی شود، 80 درصد هم تسهیلات سازمان راهداری خواهد بود و کمتر از 15 درصد آورده نقدی متقاضی است.

نوسازی ناوگان مینی بوسی سال جاری در دستور کار

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال جاری بعلاوه در پی این هستیم که اگر ظرفیت اعتباری ما جواب دهد، در موضوع بخش مسافری با اولویت ناوگان مینی بوسی، سپس ون، سواری کرایه و سپس اتوبوس ها اقدام کنیم که امیدواریم این ظرفیت سازی به خوبی انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1818

به "دپوی 3600 کامیون وارداتی در گمرکات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دپوی 3600 کامیون وارداتی در گمرکات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید