ملاقات معاون وزیر خارجه قزاقستان با دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان

به گزارش مجله افتخار، دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی پارلمانی به نورسلطان سفر نموده است با معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار کرد.

ملاقات معاون وزیر خارجه قزاقستان با دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، محمد ثریا ایر دبیرکل مجمع مجلسی کشورهای ترک زبان که به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی مجلسی به نورسلطان سفر نموده است با شاخرت نوریش اف معاون اول وزیر امور خارجه قزاقستان ملاقات و گفت وگو کرد.

نوریش اف در این ملاقات بر اهمیت توسعه گفت وگوی بین مجلسی که حمایت قانونی از توافقات سران کشورهای ترک را فراهم می نماید، تاکید نمود.

وی تصمیمات دهمین اجلاس عمومی مجمع مجلسی کشورهای ترک زبان که در 28 سپتامبر امسال در مرکز معنوی دنیا ترک - شهر ترکستان برگزار گردید، مهم مطرح کرد.

دبیرکل مجمع مجلسی کشورهای ترک زبان به نوبه خود از اهمیت تشدید بیشتر تعامل نمایندگان مجلس ها به عنوان یک مولفه مهم همکاری بین کشورهای ترک در مقابله با چالش های تازه یادآور شد.

مجمع مجلس کشورهای ترک زبان در تاریخ 21 نوامبر سال 2008 میلادی با ابتکار نورسلطان نظربایف اولین رئیس جمهور قزاقستان تاسیس شده است.

آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و ترکیه کشورهای عضو مجمع مجلس کشورهای ترک زبان هستند و مجارستان دارای موقعیت ناظر در این مجمع است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1400 بروزرسانی: 13 دی 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1866

به "ملاقات معاون وزیر خارجه قزاقستان با دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات معاون وزیر خارجه قزاقستان با دبیرکل مجمع پارلمانی کشورهای ترک زبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید