رستوران های قدیمی مسکو، جایی که می توانید در زمان سفر کنید!

به گزارش مجله افتخار، آشنایی با رستوران های قدیمی مسکو

شهر تاریخی مسکو از آن دسته مناطقی است که می توانید در گوشه و کنار آن آثار تاریخی باشکوهی را تماشا کنید. جاذبه های دیدنی این شهر و همچنین تاریخ کهنی که دارا می باشد همگی از جمله دلایلی هستند تا این شهر برای سفر گزینه مناسبی به شمار بیاید. با توجه به این که بهترین زمان سفر به روسیه فصل تابستان است و تورهای متنوعی برای این مقصد جذاب وجود دارد ما در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران قصد داریم تا درباره رستوران های قدیمی مسکو صحبت کنیم، رستوران هایی که با رفتن به آن ها در طول تاریخ سفر خواهید کرد و تجربه بی نظیری را از سفر به مسکو خواهید داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا با چند مورد از رستوران های قدیمی مسکو آشنا شوید.

رستوران های قدیمی مسکو، جایی که می توانید در زمان سفر کنید!

با توجه به تغییراتی که در صنعت شکم گردی کشورها به وجود آمده، ماندن و معروف شدن رستوران های قدیمی و سنتی کمی سخت است، اما در شهر مسکو رستوران هایی هنوز وجود دارد که می توانید با سرو غذا در آن ها حس و حالی که مردم در صد سال پیش داشته اند را تجربه کنید. رستوران های قدیمی مسکو، از رستوران های روسی گرفته تا کافه های اُزبکی در هر گوشه از شهر مسکو، شاید ده ها یا حتی قرن ها است که در میان مردم شهرت دارد.

رستوران قدیمی یار

یکی از رستوران های قدیمی مسکو که بسیار هم محبوب است، یار نام دارد؛ درب های رستوران یار در سال 1826 بر روی عموم مردم گگردده شد. در آن دوران افراد معروف و برجسته روسیه مانند شعرا، بازیگران و نویسندگان در این رستوران غذا می خوردند، دیگر هنرمندان این شهر هم عصرهای آدینه در این رستوران به شنیدن موسیقی و گفت و گو با دوستان خود می پرداختند و به عبارتی می توان گفت پاتوق افراد مشهور و هنرمندان آن موقع بوده است. منوی این رستوران پس از گذشت سال ها همچنان بدون تغییر باقی مانده و مطابق با آنچه در سایت های معروف مطرح شده حتما ماهی کبابی به همراه سیب زمینی و پیاز را امتحان کنید.

آدرس: Leningradsky Ave, 32/2, Moskva, Russia, 125040

رستوران قدیمی پراگا

در قلب تاریخی شهر مسکو یکی دیگر از رستوران های قدیمی مسکو به نام رستوران پراگا واقع شده است که قدمت آن به 150 سال پیش بر می گردد. پراگا به دلیل سرو غذاهای روسی و اروپایی به همراه غذا شهرت بالایی دارد و امروزه هم محبوبیت این رستوران بیشتر از گذشته شده است. منوی غذای این رستوران شامل غذاهای ترکیبی از کشورهای روسی، اروپایی، ژاپنی و برزیلی است که در 10 سال مجزا برای مهمانان سرو می شوند. اگر علاقه ای به تاریخ کشور روسیه دارید حتما سری به این سالن غذاخوری بزنید. تعدادی از غذاهای قدیمی روسی را می توانید در محیط صمیمی این رستوران نیز امتحان کنید. گفتنی است که بگوییم یک شیرینی فروشی بزرگ هم در طبقه همکف رستوران واقع شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

آدرس: Ulitsa Arbat, 2/1, Moskva, Russia, 119019

رستوران ازبکستان

از دیگر رستوران های قدیمی مسکو که ارزش رفتن دارد، ازبکستان است. این سالن غذاخوری در قلب شهر مسکو واقع شده است و سال تاسیس آن به 1951 برمی گردد. نزدیک به 20 سال پیش گروه نوویکوف این رستوران خریدند و با ایجاد تغییراتی اساسی، آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین گزینه های انتخاب مردم شهر و گردشگران مسکو نمودند. غذاهای خوشمزه منوی رستوران زیر نظر سرآشپز لبنانی، ایهات ابو سعید (Ihat Abu Said) طبخ و سرو می شوند. این سرآشپز به دلیل سبک فوق العاده و بی نظیر آشپزی شهرت دارد که الهام گرفته از سنت های اُزبکی، لبنانی و مدیترانه ای است.

آدرس: Neglinnaya St, 29 стр.5, Moskva, Russia, 109012

رستوران سی دی ال

در یکی دیگر از بخش های تاریخی شهر مسکو در روسیه، رستورانی به نام سی دی ال وجود دارد که سال تاسیس آن به 1930 بر می گردد. این رستوران یک کافه کوچک در نزدیکی ساختمان ادبیات مرکزی است و محل کار بسیار شعرا و نویسندگان روسی هم نیز محسوب می شد. علاوه بر این موارد دفاتر اداری تعدادی از انتشارات مهم شهر مسکو هم در همین ساختمان سی دی ال قرار داشت. در حال حاضر این مجموعه غذاخوری دو سالن مجزا دارد، یکی برای عموم مردم و دیگری برای اعضای باشگاه مشتریان مرتبط با ادبیات روسی می باشد. اگر دوست دارید در این ساختمان تاریخی، در فضایی خصوصی غذاهای سنتی روسی را امتحان کنید، سالن اعضا حتما به شما پیشنهاد می گردد.

آدرس: Povarskaya St, 50/53 строение 1, Moskva, Russia, 121069

رستوران ژیگولی

در شهر مسکو رستورانی به بنام ژیگولی وجود دارد که در منطقه آربات واقع شده و از رستوران های قدیمی مسکو به شمار می آید. این مجموعه در سال 1960 تاسیس شده و در آن غذاهای روسی و قفقازی با قیمت بسیار مناسبی سرو می شد. فضای داخلی این رستوران کاملا شبیه به گذشته است و هیچ دستی در آن برده نشده است.

آدرس: New Arbat Ave, 11, стр. 1, Moskva, Russia, 119019

رستوران قدیمی سیرنا

اولین رستوران یکی از معروف ترین رستوران داران معروف روس سیرنا نام دارد که نزدیک به 25 سال است در شهر مسکو غذاهای دریایی روسی را سرو می نماید. فضای گرم و صمیمانه این رستوران یکی از ویژگی های رجحان است که دارا می باشد.

آدرس: Bolshaya Spasskaya Ulitsa, 15, Moskva, Russia, 129010

رستوران قدیمی یو پیروسمانی

دیگر غذافروشی که در لیست رستوران های قدیمی مسکو قرار می گیرد، رستوران قدیمی یو پیروسمانی است. این رستوران پس از گذشت 30 سال هنوز یکی از رستوران شیک شهر محسوب می گردد و هواداران زیادی هم نیز دارا می باشد. در سالن غذاخوری یو پیروسمانی محیط بسیار گرم و صمیمی در کنار موسیقی زنده وجود دارد که می توانید از بین غذاهای متنوع سنتی گرجی هر چیزی که می خواهید را انتخاب کنید. آنچه ضروری است بدانید این است که یوپیروسمانی تنها رستوران گرجی شهر مسکو است که در آقار هنرمندان و نقاشان این کشور را به نمایش گذاشته است و یکی از بهترین سالن های غذاخوری خاص این شهر روسی به شمار می رود. شاید بریتان جالب باشد بدانید که یو پیروسمانی یکی از رستوران های مورد علاقه یوکو اونو (Yoko Ono) همسر جان لِنون (John Lennon) و ریچارد گیر (Richard Gere) بوده است.

آدرس: Novodevichy Passage, 4, Moskva, Russia, 119435

منبع: www.theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 256

به "رستوران های قدیمی مسکو، جایی که می توانید در زمان سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های قدیمی مسکو، جایی که می توانید در زمان سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید