روسیه و ترکیه ضرورتی برای گسترش منطقه امن در شمال سوریه نمی بینند

به گزارش مجله افتخار، نماینده ویژه پوتین در امور سوریه با اشاره به ثبات نسبی اوضاع در منطقه امن ایجاد شده در شمال شرق سوریه طبق تفاهمنامه سوچی، گفت: لازم است تا این منطقه به شکل فعلی حفظ گردد و گسترش آن نتیجه خوبی نخواهد داشت.

روسیه و ترکیه ضرورتی برای گسترش منطقه امن در شمال سوریه نمی بینند

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت که روسیه و ترکیه منطقه امنیتی در شمال شرق سوریه که در چارچوب تفاهمنامه سوچی مورد توافق قرار گرفته را گسترش نخواهند داد.

این دیپلمات روس در پاسخ به سئوالی در این باره گفت: بر اساس تفاهمنامه امضاء شده بین ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه در تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) در سوچی، منطقه امن-منطقه مشخصی معین شده و لازم است تا به شکلی که در حال حاضر دارد، حفظ گردد. این تنها راهکار است و گسترش این منطقه هیچ نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت.

لاورنتیف اضافه کرد: در حال حاضر اوضاع در منطقه امن در شمال شرق سوریه تقریباً باثبات است، البته بعضی اقدامات تحریک آمیز از سوی طرفین مختلف دیده می گردد، ولی در مجموع ما توانسته ایم اوضاع در منطقه را تثبیت کنیم و من فکر می کنم که این نشانه بسیار خوبی باشد.

هیئت های نمایندگی روسیه و ترکیه امروز، سه شنبه در حاشیه چهاردهمین دور از مذاکرات آستانه با حضور نمایندگان کشورهای ضامن صلح در سوریه (روسیه، ایران و ترکیه) پیرامون حل و فصل اوضاع در سوریه که در نورسلطان پایتخت قزاقستان شروع شده، رایزنی های دوجانبه ای انجام دادند. این مذاکرات در پشت درهای بسته انجام گرفت.

ریاست هیئت نمایندگی روسیه به سرپرستی الکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه و سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه این کشور است.

نماینده پوتین در امور سوریه همچنین یادآور شد: هیئت نمایندگی روسیه در جریان مذاکرات نورسلطان درباره ادامه کار کمیته قانون اساسی سوریه با گیر پدرسن نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل نیز مذاکره می کند تا آنالیز گردد چه اقداماتی باید انجام داد تا به پیشرفت کار این کمیته یاری گردد و من فکر می کنم که باید در این امر عجله کرد.

به گفته این دیپلمات روس، جامعه بین الملل در رابطه با شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه انتظارات زیادی دارد، البته این مسئله بسیار پیچیده است و باید برای نتیجه بخش بودن کار آن صبر داشت، هرچند ازهم اکنون می توان حرکت مثبت به سمت جلو در فعالیت این کمیته را مشاهده کرد.

لاورنتیف همچنین یادآور شد که انتقال فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه از ژنو به دمشق، هنوز برنامه ریزی نشده و برای این کار ضرورت دارد تا شرایط لازم برای این اقدام فراهم گردد.

هیئت نمایندگی روسیه در حاشیه مذاکرات امروز در نورسلطان، همچنین با نمایندگان دولت سوریه نیز مذاکراتی انجام می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 591

به "روسیه و ترکیه ضرورتی برای گسترش منطقه امن در شمال سوریه نمی بینند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه و ترکیه ضرورتی برای گسترش منطقه امن در شمال سوریه نمی بینند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید