شریعتمداری جزییات مصوبه دولت برای یاری به بیماران خاص را تشریح کرد

به گزارش مجله افتخار، تهران(پانا)- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات مصوبه دولت برای یاری به نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران خاص در مراکز شبانه روزی و منازل را تشریح کرد.

شریعتمداری جزییات مصوبه دولت برای یاری به بیماران خاص را تشریح کرد

محمد شریعتمداری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص یاری هزینه به مراکز شبانه روزی، مراکز روزانه، نگهداری معلولان در منازل و نگهداری بیماری اوتیسم در منازل و مراکز، پارسال نیز اعتباراتی معین شده بود.

وی اضافه کرد: طبق مصوبه امروز دولت مقرر شد از ابتدای امسال به ترتیب برای مراکز درجه یک و دو مبلغ 753 هزار تومان و 672 هزار تومان و برای مراکز روزانه و شبانه روزی به ترتیب یک میلیون و 10 هزار تومان و یک میلیون و 110 هزار تومان از ابتدای سال 99 قابل پرداخت گردد.

به گفته شریعتمداری، دولت مصوب کرد برای ارائه خدمات تخصصی توانبخشی در منزل 276 هزار تومان، برای مراقبت در منزل 672 هزار تومان و برای کارگاه های تولیدی حمایتی 814 هزار تومان و مراکز پشتیبانی شغلی که قبلا مبلغی دریافت نمی کردند در امسال 538 هزار تومان پرداخت گردد تا این مراکز برای کاریابی و ایجاد شغل معلولان استفاده نمایند.

وزیر تعاون اظهار کرد: همچنین مقرر شد برای نگهداری معلولان و سالمندان بیماری های مزمن فاقد سرپرست در مراکز شبانه روزی درجه دو مبلغ یک میلیون و 235 هزار تومان و مراکز درجه یک مبلغ یک میلیون و 335 هزار تومان در اختیار مراکز قرار گیرد و برای نگهداری افرادی که دچار بیماری هپاتیت، ام.اس، آلزایمر و بیمارهای خاص هستند در مراکز شبانه روزی یک میلیون و 325 هزار تومان از ابتدای امسال پرداخت گردد.

تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه

شریعتمداری درباره پرداخت تسهیلات کرونایی به اصحاب رسانه گفت: پیش از این در ستاد ملی کرونا مصوباتی برای پرداخت تسهیلات کرونا برای قشر هنرمند و رسانه صادر شده و طبق فهرستی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می نماید منابع لازم در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه قرار خواهد گرفت،امروز نیز بحث بیمه این گروه مطرح شد که نوبت به آن نرسید و به جلسه بعد موکول شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان

وی درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را با نظر کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی معین، ابلاغ و اجرا کردیم که حدود 32 هزار میلیارد تومان بار اقتصادی برای دولت و سازمان تامین اجتماعی داشته است و پس از آن به حوزه بازنشستگان کشوری و سایر حوزه ها پرداختیم و این متناسب سازی با توجه به اعداد و ارقام مربوط به قوانین بخش های مختلف است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1336

به "شریعتمداری جزییات مصوبه دولت برای یاری به بیماران خاص را تشریح کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری جزییات مصوبه دولت برای یاری به بیماران خاص را تشریح کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید