طالبان: هیچ تهدیدی متوجه دیپلمات های خارجی در افغانستان نیست

به گزارش مجله افتخار، سخنگوی طالبان در پی اعلام تعطیلی سفارت استرالیا در کابل به دلیل نگرانی از شرایط امنیتی افغانستان تاکید نمود که این گروه تهدیدی را متوجه دیپلمات های خارجی نخواهد کرد.

طالبان: هیچ تهدیدی متوجه دیپلمات های خارجی در افغانستان نیست

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دولت استرالیا به تازگی اعلام نموده است که سفارتش در کابل را به دلیل شرایط نامشخص افغانستان در پی خروج نیروهای خارجی تعطیل می نماید.

از سوی دیگر، طالبان اعلام نموده است که دیپلمات های خارجی را مورد تهدید قرار نخواهد داد.

محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به خبرگزاری فرانسه گفت: امارت اسلامی افغانستان به همه دیپلمات های و کارکنان سازمان های بشری اطمینان می دهد که تهدیدی را متوجه آن ها نخواهد کرد.

وی اضافه نمود: ما فضایی امن را برای فعالیت های آن ها ایجاد خواهیم کرد.

اسکات موریسون وزیر خارجه و ماریس پین وزیر دفاع استرالیا در بیانیه مشترک اعلام کردند که کانبرا تصمیم گرفته که تا 3 روز آینده (7 خرداد) سفارت خود را در کابل تعطیل کند.

در این بیانیه تاکید شده است که خروج نظامیان بین المللی و متعاقب آن نظامیان استرالیایی با خود شرایط امنیتی نامشخصی را به همراه دارد که در آن شرایط نمی توان برای حضور مداوم دیپلماتیک تمهیدات امنیتی ارائه کرد.

با این حال، وزارت خارجه افغانستان نیز در واکنش به این اقدام تاکید نموده است که براساس قوانین و کنوانسیون های بین المللی، کابل خود را متعهد و مکلف به تأمین امنیت نمایندگی های سیاسی و مصونیت کارکنان دیپلماتیک کشورهای خارجی می داند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1615

به "طالبان: هیچ تهدیدی متوجه دیپلمات های خارجی در افغانستان نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: هیچ تهدیدی متوجه دیپلمات های خارجی در افغانستان نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید