طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین کاشان اجرا شد

به گزارش مجله افتخار، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین کاشان اجرا شد.

طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین کاشان اجرا شد

زهره حنطه ای، کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین اضافه نمود: طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین و ساماندهی فضای سبز آن از ابتدای دهه 90 تا به امروز به صورت مستمر اجرا شده است.

وی ادامه داد: وزش بادهای فصلی و محلی همراه با گرد و غبار و بعلاوه موقعیت قرارگیری مجموعه تاریخی باغ فین در کنار آزاد راه کاشان - قم - اصفهان باعث مسدود شدن روزنه های گیاه و اختلال در شرایط سلامت گیاه می گردد.

کارشناس فضای سبز مجموعه جهانی باغ تاریخی فین گفت: شست و شوی درختان کهنسال و مرتفع از جمله اقدام های علمی و اصولی اجرا شده در طرح حفاظت و نجات بخشی فضای سبز مجموعه تاریخی باغ فین است که ضرورت دارد این مهم هر سال و در چند نوبت با استفاده از آب و گاهی بکار بردن صابون ارگانیک پالیزین صورت گیرد.

وی گفت: این عملیات از سه جهت تاج پوشش و از راس تا پایین درخت در شب و به مدت 30 دقیقه برای هر اصله درخت و با استفاده از بالابر انجام می گردد.

حنطه ای زدودن گرد و غبار، باز شدن روزنه های گیاه و انجام اعمال حیاتی مانند تنفس و فتوسنتز با کیفیت بهتر، مبارزه با آفات به وسیله غیر شیمیایی و افزایش تاثیر تغذیه درختان به وسیله محلول پاشی را از جمله مهمترین حسن اجرای این عملیات بیان نمود.

وی افزود: سمپاشی و محلول پاشی درختان کهنسال باغ فین از دیگر اقدام های اجرا شده در طرح حفاظت و نجات بخشی درختان مجموعه جهانی باغ فین بوده است.

منبع: همگردی
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2055

به "طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین کاشان اجرا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح حفاظت و نجات بخشی درختان باغ فین کاشان اجرا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید