طرز تهیه مربای سیب

به گزارش مجله افتخار، پهن کردن یک سفره رنگی با خوراکی های متعدد، میل صبحانه خوردن را در همه ما افزایش می دهد. مخصوصاً برای کسانی که به صبحانه خوردن علاقه ندارند، توصیه می شود که برنامه غذایی متنوعی را برای این وعده مهم در نظر بگیرند. مربای سیب یکی از همان خوراکی های خوشمزه و دلپذیر است که می تواند به رنگی شدن سفره و افزایش اشتهای افراد کمک کند. اگر دوست دارید طرز تهیه مربای سیب را یاد بگیرید، ما در ادامه روش تهیه کردن آن را بررسی می کنیم.

طرز تهیه مربای سیب

مواد لازم برای درست کردن مربای سیب

برای درست کردن این مربا خوشمزه، باید مواد اولیه مورد نیاز آن را به میزان لازم تهیه کنید. کم و زیاد بودن آن، بستگی دارد که بخواهید چه حجمی از مربا را تهیه کنید. اگر بخواهید به میزان یک شیشه میانه، مربای سیب داشته باشید، مواد اولیه زیر را تهیه کنید:

  • سیب 1 کیلوگرم
  • شکر 1 کیلوگرم
  • گلاب 4 قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
  • آب لیموترش 3 قاشق غذاخوری

اگر می خواهید برای مدت طولانی تری مربا داشته باشید، پس میزان مواد اولیه خود را به همین نسبت افزایش دهید. برای مثال برای 3 شیشه مربا، نیاز دارید که 3 کیلوگرم سیب و 3 کیلوگرم شکر استفاده کنید.

طرز درست کردن مربای سیب

بعد از اینکه مواد اولیه خود را خریداری و آماده کردید، باید مراحل تهیه کردن آن را شروع کنید. این مراحل را به ترتیب و با دقت پیش ببرید تا نتیجه خوبی هم دریافت کنید. مراحل تهیه مربای سیب عبارتند از:

آماده کردن سیب ها

  • در اولین مرحله، باید سیب ها را به خوبی شسته و تمیز کنید. بعد از اینکه کاملاً تمیز شدند، پوست آنها را بگیرید و با چاقو نصف کنید.
  • بعد از آن، باید هسته های داخل سیب ها را خارج کرده و داخل یک ظرف مناسب قرار دهید. از یک تخته آشپزخانه یا یک سطح صاف، کمک گرفته و روی آن با یک چاقوی تیز، همه سیب ها را قطعه قطعه کنید. برای اینکه شکل مربا خوب باشد، قطعه های منظم و مکعبی شکل درست کنید.

مخلوط کردن سیب با آب لیمو

  • بعد از اینکه سیب ها را خرد کردید، ظرف مناسبی انتخاب کرده و همه را داخل آن بریزید. یک نکته برای بهتر شدن مربا این است که می توانید از قالب های مختلف برای خرد کردن سیب استفاده کنید.
  • بعد از ریختن سیب داخل ظرف، یک لیوان آب را با آب لیمو ترش مخلوط کرده و روی سیب ها بریزید. بعد از آن مدتی صبر کنید تا سیب و لیموترش، به خرد هم رفته و استراحت کنند.

آماده کردن شکر و آب

یک قابلمه مناسب برای مربای سیب خود انتخاب کرده و پر از آب کنید. ظرف را روی اجاق قرار داده و شعله را زیاد کنید. بعد از اینکه آب به جوش آمد، آرام آرام شکر را اضافه کرده و هم بزنید. هم زدن را تا وقتی ادامه دهید که شکر کاملاً در آب حل شود.

اضافه کردن سیب به مخلوط آب و شکر برای تهیه مربای سیب

  • وقتی که آب درحال جوشیدن بود، باید سیب های از قبل آماده شده را داخل آبکش ریخته و بعد به ترکیب آب و شکر خود اضافه کنید.
  • وقتی سیب را داخل آب جوش و شکر ریختید، زعفران دم کرده را به آن اضافه می کنیم. شعله اجاق را کم کرده و به مربا 30 تا 45 دقیقه فرصت بدهید تا بپزد. صبر کنید تا وقتی که غلظت مربا به حد مورد نظرتان رسید.

تست کردن مربای سیب

وقتی مربا در حال پختن بود، کمی از آن را بچشید تا متوجه نرمی یا سفتی آن شوید. اگر نرمی سیب خوب بود و غلظت آن هم مناسب بود، شعله را خاموش کرده و قابلمه را کنار بگذارید تا خنک شود. غلظت مربا تا حدی به سلیقه و میل خودتان بستگی دارد.

اضافه کردن گلاب

  • بعد از اینکه قابلمه را کنار گذاشتید، سریع گلاب را به مربا اضافه کنید تا به خورد آن رفته و طعم خوبی به خود بگیرد. صبر کنید تا با دمای محیط، یکی شده و خنک شود.
  • یک شیشه تمیز و مناسب انتخاب کرده و مربا را داخل آن بریزید. مراقب باشید که ظرف شما کاملاً تمیز باشد تا بعداً مربا کپک نزند. در شیشه را خوب سفت کرده و آن را داخل یخچال قرار دهید. مربای سیب شما به همین سادگی آماده شده و می توانید برای صبحانه، از آن استفاده کنید.

چه کنیم تا رنگ مربا قرمز شود؟

  • اگر دوست دارید رنگ مربای شما قرمز شود، باید مدت زمان بیشتری هم برای آن صرف کنید. یک شعله پخش کن روی اجاق قرار داده و حرارت را روی کمترین حالت قرار دهید. یک دمی تمیز و شسته انتخاب کرده و روی قابلمه قرار دهید.
  • به مدت 1 تا 2 ساعت صبر کنید تا رنگ مربا تغییر کند. اگر غلظت آن زیاد شد ولی رنگ آن تغییری نکرد، کمی آب جوش به مخلوط خود اضافه کنید. بعد از مدتی متوجه می شوید که رنگ مربا به همان شکلی که دوست دارید تغییر کرده است.

نکاتی برای تهیه مربای سیب خانگی

دانستن بعضی نکات درمورد طرز تهیه مربای سیب، به ما کمک می کند که دست بازتری برای آماده کردن آن داشته باشیم. همچنین کیفیت آن بالا رفته و خوشمزه شود. برای مثال، یکی از مواردی که کمک می کند طعم مربای شما بهتر باشد، این است که به جای استفاده از آب لیمو، از لیموترش تازه استفاده کنید.

اگر دوست داشته باشید، می توانید سیب ها را رنده کرده و برای درست کردن مربا آماده کنید. یکی از راه های جلوگیری از شکرک مربا، این است که در مراحل آخر تهیه کردن آن، کمی آب لیمو به مخلوط خود اضافه کنید. استفاده از شکر قهوه ای هم طعم خوبی به مربای شما خواهد داد.

برای تزئین کردن مربا یا خوشمزه تر کردن آن هم، استفاده از دارچین توصیه می شود. همچنین وقتی می خواهید آن را میل کنید، می توانید کمی خلال پسته و بادام روی آن بریزید که ظاهر بهتر و طعم خوشی به خود بگیرد.

حرف آخر

با مطالعه طرز تهیه مربای سیب، متوجه شدید که آماده کردن آن بسیار ساده است. فقط به کمی زمان و حوصله نیاز دارد تا آماده شود. از این مربای خوشمزه میتوانید برای صبحانه و میان وعده استفاده کنید. قرار دادن آن در سفره صبحانه حتماً اشتهای شما را برای صبحانه خوردن افزایش خواهد داد.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 2016

به "طرز تهیه مربای سیب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای سیب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید