عدم توجه کوهنوردان به هشدار ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در دماوند

به گزارش مجله افتخار، ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در قله دماوند گفت با وجود تذکرات اعضای ستاد باز هم کوهنوردانی در هوای طوفانی با برف و باران و رعد برق اقدام به صعود کردند که این برای اعضای ستاد بسیار ناراحت کننده بود.

عدم توجه کوهنوردان به هشدار ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در دماوند

به گزارش خبرنگاران، باتوجه به شیوع کرونا و لغو بیشتر فعالیت های ورزشی از بسیار از ورزشکاران خواسته شده است تا از ورزش های گروهی پرهیز کنند. با این وجود ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در قله دماوند مستقر بوده و مشغول به امداد رسانی هستند.

ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در قله دماوند به نظر می رسد باز هم آخر هفته شلوغی را پشت سر گذاشته اند. موارد امداد رسانی این ستاد به کوهنوردان به شرح زیر است:

چهارشنبه 99/5/8:

حدود ساعت 18:30 خبر از حادثه دیدن فردی در نزدیکی آبشار یخی به ستاد داده شد تیم ستاد در این زمان در رودخانه دوم بود بلافاصله با سرعت زیاد تیم خود را به نزدیکی ارتفاع 5000 رساند مصدوم دچار مسمومیت شدید با گاز گوگرد شده بود پس از انتقال ایشان به بارگاه مورد درمان نهایی قرار گرفت.

بررسی و درمان 8 مورد مشکل ams

3 مورد پانسمان بر اثر آسیب دیدن اندام ها

5 مورد هیپوترمی

3 مورد گرفتگی شدید عضلانی

6 مورد مسمومیت دارویی

مشاوره به 24 نفر از کوهنوردان در مورد مسائل صعود

پنجشنبه 99/5/9:

صعود تا ارتفاع 5000 جهت پوشش کوهنوردان

یک مورد مسمومیت دارویی بسیار شدید که مورد بررسی و درمان قرار گرفت.

بررسی و درمان 13 مورد مشکل ams

3 مورد آسیب چشم به واسطه گوگرد

2 مورد مشکل فشار خون

در ساعت 20 مراجعه یک کوهنورد با مشکل ams شدید که تصمیم بر انتقال او به ارتفاع پایین گرفته شد.

در ساعت 21 حین انتقال این کوهنورد یک کوهنورد مصدوم دیگر در راستا مشاهده شد بعد از چندین ساعت انتقال و با بهبود حال او ادامه همراهی این دو کوهنورد به یک گروه سپرده شد که تا پایان راستا با ایشان در ارتباط بودیم.

با پیشبینی هوای نامساعد روز جمله اعضای ستاد تا صبح جمعه به تمام کوهنورد هشدار عدم صعود داده و تمام تلاش خود را انجام دادند.

جمعه 99/5/10:

با وجود تذکرات اعضای ستاد باز هم کوهنوردانی در هوای طوفانی با برف و باران و رعد برق اقدام به صعود کردند که این برای اعضای ستاد بسیار ناراحت کننده بود در هفته گذشته بر اثر برخورد رعد و برق به چندین کوهنورد و آسیب جدی ایشان باز هم شاهد اقدام به صعود تعدادی از کوهنوردان بودیم.

مرتب سازی و استریل کردن اتاق امداد

بررسی و درمان 4 مورد مشکل ams

ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان تذکر می دهد که با اصابت یک ساعقه به زمین تا شعاع بسیار زیادی از آن خطر بسیار بالایی دارد. خیس بودن زمین و کفش لباس کوهنوردان باعث انتقال جریان الکتریکی خواهد شد. این ستاد از تمام کوهنوردان رفتار حرفه ای می خواهد با وجود شرایط بیماری کرونا، کوهنوردان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1093

به "عدم توجه کوهنوردان به هشدار ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در دماوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم توجه کوهنوردان به هشدار ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان در دماوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید