فعالیت صنوف و صنایع هم باید تعطیل می شد

به گزارش مجله افتخار، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه با وجود تعطیلی اعلام شده صبح امروز به ویژه در اتوبان ها شاهد تردد خودروها و ترافیک بودیم، گفت: متاسفانه فعالیت صنایع و صنوف ادامه داشت، از طرفی لازم بود طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا شود ولی زیرساخت های شهرداری اصفهان فراهم نیست.

فعالیت صنوف و صنایع هم باید تعطیل می شد

ایرج حشمتی، با اشاره به آلودگی هوای اصفهان در چند روز اخیر، اظهار کرد: امروز (چهارشنبه-26 آذرماه) با مصوبه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا و هماهنگی با وزارت کشور، همه دستگاه های اجرایی، نهادهای عمومی، واحدهای صنعتی و بانک های 10 شهرستان استان فردا تعطیل بودند.

وی با اشاره به اینکه باوجود تعطیلی تمام دستگاه های اجرایی و بانک ها همچنان شاهد افزایش شاخص آلایندگی هوا در اصفهان هستیم، گفت: پیش بینی هواشناسی مبنی بر استمرار پایداری جو تا بعد از ظهر امروز بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اضافه نمود: باتوجه به اینکه در روزهای 24 و 25 آذرماه هم پایداری هوا را داشتیم و هوا برای عموم ناسالم بود، طبق دستورالعمل آئین نامه های قانون هوای پاک درخواست تعطیلی برای جلوگیری از افزایش بیشتر و خطرناک ذرات آلاینده و معلق را کردیم.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان اصفهان، وی با بیان اینکه با وجود تعطیلی اعلام شده صبح امروز به ویژه در اتوبان ها شاهد تردد خودروها و ترافیک بودیم، شرح داد: فعالیت صنایع و صنوف ادامه داشت، در عین حال که امروز لازم بود طرح زوج و فرد از درب منزل اجرا شود ولی زیرساخت های شهرداری اصفهان فراهم نیست و پلیس راهور نمی تواند این طرح را از درب منازل اجرا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان با تاکید براینکه اگر امروز تعطیل نمی شد شاید اعداد و شاخص های کیفیت هوا بیشتر از این می شد، ادامه داد: ما براساس قانون تکالیف خود را انجام داده و اقدامات بازدارنده نیز انجام می دهیم، ولی این شرایط نتیجه یک روز نیست و سال های سال توسعه ناپایدار در اصفهان داشته ایم که باعث شده امروز در چنین شرایطی قرار گیریم.

حشمتی با بیان اینکه از این اتفاقات باز هم می افتد و شاید در زمستان شاهد شرایط بدتر آلودگی هوا باشیم، گفت: شرایط آلودگی هوای اصفهان و شرایط اضطراری را به مردم اعلام کردیم تا مطلع باشند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند. امیدواریم با سامانه جوی براساس گزارش هواشناسی به زودی شاهد تخلیه انباشت آلاینده ها باشیم و از این بحران عبور کنیم.

اداره کل هواشناسی اصفهان با اعلام استقرار سامانه جدید بارشی در استان از امروز در مناطق غرب و جنوب، افزایش ابر، بارش برف و باران پیش بینی کرد.

بر اساس گزارش هواشناسی، هوای کلانشهر اصفهان برای امروز کمی ابری مه صبحگاهی و انباشت آلاینده های جوی به تدریج افزایش ابر و برای پنجشنبه نیمه تا تمام ابری گاهی همراه با بارش باران در ارتفاعات احتمال بارش برف پیش بینی می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1351

به "فعالیت صنوف و صنایع هم باید تعطیل می شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت صنوف و صنایع هم باید تعطیل می شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید