لاوروف با همتای آلمانی خود مصاحبه کرد

به گزارش مجله افتخار، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه پیرامون آخرین تحولات بلاروس در گفتگوئی تلفنی با هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان رایزنی کرد.

لاوروف با همتای آلمانی خود مصاحبه کرد

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای در این باره خاطرنشان کرد: دو طرف درباره رویدادهای اخیر در بلاروس مصاحبه نموده، ابراز امیدواری کردند که تحولات در این کشور هر چه سریعتر به سوی عادی شدن پیش برود.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، طرفین همچنین در این مصاحبهی تلفنی درباره پیشنهاد پوتین پیرامون برگزاری نشست شورای امنیت درباره ایران نیز مصاحبه کردند.

لازم به ذکر است، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه پیشتر اعلام نموده بود: پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای برگزاری اجلاس شورای امنیت درباره ایران به قوت خود باقی است. شرایط ایجاب می نماید که این نشست به تعویق انداخته نشود.

ریابکوف گفت که پیشنهاد روسیه در خصوص برگزاری این نشست حتی پس از اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا همچنان معتبر است و شرایط ایجاب می نماید که نشست را به تعویق نیندازند.

این در حالیست که ترامپ در روزها گذشته در پاسخ به پرسشی در این رابطه گفته بود که بعید است که از ایده پیشنهاد شده از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای برگزاری اجلاسی در خصوص شرایط منطقه خلیج فارس حمایت نموده و یا در آن شرکت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1131

به "لاوروف با همتای آلمانی خود مصاحبه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف با همتای آلمانی خود مصاحبه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید