مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتاق مشترک ایران و اتریش برگزار گردید

به گزارش مجله افتخار، مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در نوبت نخست به صورت آنلاین با حضور سفرای اتریش و ایران برگزار گردید. از نکات برجسته این مجمع مشارکت 80 درصدی اعضا بود که توانست حدنصاب جدیدی در برگزاری مجامع آنلاین در اتاق های مشترک ثبت کند.

مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتاق مشترک ایران و اتریش برگزار گردید

در ابتدای این نشست پدرام سلطانی، رئیس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به تشریح ساختار فعالیت های اتاق مشترک پرداخت و اظهار داشت: هم زمانی شروع به کار این اتاق مشترک با شروع دور جدید تحریم ها و مسائل ناشی از آن نیز نتوانست مانع رشد فعالیت های اتاق مشترک گردد و معرفی این اتاق به عنوان برترین اتاق مشترک ایران در سال 98 نیز گواه این ادعا است.

متناسب سازی فعالیت های اتاق با شرایط موجود، فعالیت های آن در حوزه آموزشی، ترویجی، شبکه سازی و اعزام هیئت تجاری به اتریش و حضور نزدیک به 200 شرکت اتریشی در جلسات رو در روبین فعالان اقتصادی ایران و اتریش در اوج تحریم ها از دیگر موضوعاتی بود که رئیس هیئت مدیره اتاق در صحبت های خود بیان کرد.

در ادامه اشتفان شولتس، سفیر اتریش در ایران به تبیین پیشینه روابط بین ایران و اتریش و نیز نقش اتاق مشترک ایران و اتریش در گسترش این روابط، خاصه روابط اقتصادی اشاره نمود.

سفیر اتریش در ایران با اشاره به قرار دریافت ایران در شرایط دوگانه پاندمی کرونا و تحریم های همه جانبه، به بیان تأثیرات این دو موضوع بر زندگی مردم ایران پرداخت. وی اظهار داشت: سخت بودن فرآیند تبادلات اقتصادی و تحریم ها که حتی در حوزه دارویی نیز وجود دارد، نتوانسته مانع از رشد نبوغ مهندسان و دانشمندان ایرانی در فراوری داروهای جدید و مقابله با این تحریم ها گردد.

شولتس ابراز امیدواری کرد: تا با برقراری مجدد ارتباط بانک ها و انجام تبادلات اقتصادی فرصت تازه ای برای گسترش روابط دوجانبه فراهم گردد.

همچنین عباس باقر پور اردکانی، سفیر ایران در اتریش نیز اشاره ای به تاریخچه ای از روابط دیپلماتیک و اقتصادی ایران با اتریش داشت و گفت: بیش از 40 تفاهم نامه در بین سال های 94 تا 97 بین دو کشور در حوزه های مختلف به امضا رسیده است. توافقنامه نقشه راه روابط اقتصادی 5 ساله بین ایران و اتریش، موافقت نامه فاینانس با بانک های اتریشی، موافقت نامه بلندمدت خرید نفت خام از جمله این توافقنامه ها هستند.

برگزاری نشست دهم کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش و دومین همایش اقتصادی ایران و اتریش از جمله برنامه هایی است که باقر پور در سخنرانی خود به آنها اشاره و برای همکاری با اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش در این زمینه و اهداف همسو اعلام آمادگی کرد.

علی عیان بد، دبیر کل اتاق، گزارشی از عملکرد دبیرخانه در سال های 1398 و 1399 ارائه کرد. در این گزارش به فعالیت های آموزشی و اقتصادی و نیز جلسات رودررو و شبکه سازی برگزارشده، اشاره و چالش های پاندمی کرونا به عنوان فرصتی برای توسعه فعالیت های اتاق در بستر مجازی معرفی گردید.

علیرضا خالق، خزانه دار و عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و اتریش به ارائه گزارش صورت های اقتصادی اتاق منتهی به اسفند 1398 پرداخت و سپس گزارش بازرس قانونی و پس ازآن گزارش حسابرس مستقل اتاق ارائه شد که به تصویت مجمع رسید.

در ادامه انتخاب بازرس اصلی و علی البدل اتاق نیز انجام شد و بر اساس رأی گیری، بهزاد یعقوبی عراقی به عنوان بازرس اصلی و محمدحسین ستایش نیا به عنوان بازرس علی البدل اتاق انتخاب شدند.

در این نشست با هدف تعهد ساخت یک باب مدرسه در مناطق کمتر برخوردار توسط اعضای اتاق مشترک نیز توافقاتی صورت گرفت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1300

به "مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتاق مشترک ایران و اتریش برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده اتاق مشترک ایران و اتریش برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید