مطالبات بانک مرکزی نباید باعث تعطیلی واحدهای صنعتی گردد

به گزارش مجله افتخار، تهران (پانا) - دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به این که بسیاری از مسائل واحدهای تولیدی مربوط به مطالبات بانک مرکزی است، تاکید نمود مطالبات بانک ها نباید موجب تعطیلی واحد صنعتی گردد.

مطالبات بانک مرکزی نباید باعث تعطیلی واحدهای صنعتی گردد

به گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی القاصی مهر، در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: بانک ها ممکن است که بر اساس مطالبات و اسناد رهنی در اختیار، اقداماتی انجام دهند، شرایط مطالبات بانک باید پیگیری ولی نباید به تعطیلی و رکود فعالیت مالی منجر گردد.

وی بیان نمود: بر اساس سیاست های ریاست قوه قضائیه و دستورالعمل ابلاغ شده با دادگستری های سراسر کشور مبنی بر حمایت قضایی از فعالیت های مشروع صنعتگران، مدیران قضایی به صورت میدانی در شهرک های صنعتی حضور پیدا نموده و از نزدیک با مسائل و مسائل واحدهای فراوریی آشنا می شوند تا با استفاده از ظرفیت نظارتی و موضوعاتی که مستقیما به قوه قضائیه مربوط است، مطالبات صنعتگران به صورت جدی پیگیری گردد.

دادستان تهران اضافه کرد: بر اساس وظایفی که قانون بر عهده قوه قضائیه نهاده، از نظر مطالبه گری و نظارتی از دستگاه هایی که دارای موانع و مسائل هستند، درخواست و مطالبات صاحبان صنایع دنبال می گردد.

وی تعطیل شدن واحدهای فراوریی را به معنای فراوری پرونده در دستگاه قضایی دانست و اضافه کرد: امروز اهتمام و کوشش مجموعه دستگاه قضایی این است که موانع و مسائلی که در راستا فراوریکنندگان است پیگیری و مرتفع گردد تا چرخ فراوری دچار آسیب نگردد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران یکی از راه های حمایت از فراوری را برخورد با فساد و مفسدان مطرح کرد و اضافه کرد: حمایت از فراوری و صنعتگر هم راستا با برخورد با فساد و مقابله با مفسدان و کسانی است که با سوءاستفاده از موقعیت، رانت و اموال نامشروع ثروت هایی را بدست آورده اند.

وی گفت: در مجموعه دادستانی تهران علاوه بر این که با کلیه مفسدان و مخلان نظم مالی و ارزی کشور برخورد جدی می گردد، مراقب هستیم تا بخش فراوریی و صنعتی دچار آسیب نگردد و این سیاست و رویکرد در قوه قضائیه به صورت همزمان دنبال می گردد.

القاصی مهر با اشاره به مسائل و چالش های مطرح شده صنعتگران استان تهران مطرح کرد: بخش قابل توجهی از مسائل صنعتگران مربوط به اقدامات و خدماتی بود که دستگاه های اجرایی نظیر بانک مرکزی، سازمان مالیاتی و بعضی دستگاه های متولی باید ارائه دهند، که یا این کار انجام نشده و یا به موقع صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: بسیاری از این مسائل مربوط به مطالبات بانک مرکزی از واحدهای صنعتی است که بانک، اسناد رهنی را به اجرا گذاشته و اقدام به پلمب واحد فراوریی نموده که ما معتقدیم چرخ کارخانه باید بچرخد و مطالبات بانکی نباید موجب تعطیلی واحد صنعتی گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: persianproud.ir شناسه مطلب: 1458

به "مطالبات بانک مرکزی نباید باعث تعطیلی واحدهای صنعتی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبات بانک مرکزی نباید باعث تعطیلی واحدهای صنعتی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید